Tuesday, July 31, 2007

מה לא לעשות כדי למשוך תנועה לאתר?

תנועה ותנועה איכותית יקבעו את הצלחת האתר שלכם (זאת כמובן בהתאם למטרות והיעדים). מה הן, אם כן, הדרכים בהן לא מומלץ לצעוד, כדי להביא עוד תנועה לאתר שלכם.

אם המודל העסקי של רווחי האתר שלכם, מבוסס על גוגל אדסנס, חשוב מאד שתעמדו בתנאים, בכללים ובמדיניות שמכתיבה תוכנית גוגל אדסנס.

א. אל תתמקדו בנושאים הבאים: אלימות, גזענות, שפה בוטה, פורנו, הסתה וקריאה לפעולות לא חוקיות.

ב. אל תשתמשו בספאם – ספאם היא שיטה שכורתת את הענף עליה היא יושבת, לאט אבל בטוח. המכירה דרך ספאם עובדת ושורפת לקוחות כאחד.

ג. אל תפיצו את כתובת האתר בכלי צד שלישי – בין אם זה ספאם, IM, אתרי מאגרי לינקים וכדומה, זו סכנה אמיתית לאתר ולחשבון שלכם. גוגל יודעת לזהות את מקור הגולשים והלוחצים וקליקים שיגיעו ממקומות כאלה, עלולים לסכן לכם את כל החבילה.

ד. אל תסתמכו על החלפת קישורים בלבד ו/או מאסיבית – החלפת קישורים היא שיטה שחשיבותה הולכת ופוחתת בגלל הנפוצות הגדלה והולכת שלה. ‘השיגו’ קישורים טבעיים (קישורים טבעיים לא ממש ‘משיגים’ אבל על זה בפוסט אחר…).

ה. לא כל אינדקס ראוי להכיל את האתר שלכם – הרשמה מאסיבית לאינדקסים גרועה משתי סיבות עיקריות: 1. ה’בום’ לא מעיד על רצינות בעיני מנועי החיפוש. 2. לפעמים, האינדקס אליו תרשמו לא מועיל ובמקרי קיצון גם מזיק במידה מסוימת.

ו. אל תדחסו מילות מפתח – גם אם אתם אתר נישה ו/או המטרה שלכם היא להתמקד על ביטויים מסויימים, זו לא סיבה להעמיס ולהגזים.

ז. אל תגרמו להטעיות – בין אם אתם מציבים פרסומת ליד תמונה ובין אם אתם ממלאים עמוד עם שתי שורות בעשרות פרסומות, זה לא נכון, לא טוב, לא יוביל אתכם לשום מקום.

TheRaveN 2.0

בקרו אותי בבלוג קידום אתרים שלי.

Wednesday, July 25, 2007

הזחלן של גוגל אדסנס

בואו נניח לרגע שאתם הזחלן של גוגל אדסנס. הזחלן הוא תוכנה/בוט/סקריפט/סוכן/עכביש שעובר בין קישורי הרשת ומאנדקס/לומד כל אתר/עמוד בו הוא נתקל. זו הדרך העיקרית של מנועי חיפוש שאינם משולבי אינדקס, ‘להכיר’ את הרשת.

אז בתור הזחלן של גוגל אדסנס, אתם קופצים לכל אורכה ורוחבה של רשת האינטרנט, מבקרים באתרים של מפרסמי תוכנית גוגל אדסנס וכל זאת למטרת שליחת הנתונים ש’הבנתם’ למאגרי המידע של גוגל.

ואז…יום אחד, אתם נתקלים באתר שמבקש סיסמה ושם משתמש, כדי להיכנס לדפים שלא מוצגים לכל דורש.

“מה זה? אין לי שם משתמש וסיסמה לאתר הזה. איך אני אזחל לתוך הדפים שנמצאים מעבר לדרישת ההרשמה?”. מדובר על תופעה שהזחלנים של גוגל נתקלים בה מדי יום. התוצאה היא שגולש רשום, מקבל מודעות פירסום לא רלוונטיות והזחלן עובר לילות וימים ללא שינה…

לאחרונה שיחררו בגוגל את האופציה להגדיר פרטי גישה לזחלן של גוגל אל תוך דפים/איזורים/אתרים שדורשים שם משתמש וסיסמה. תוכלו לתת לזחלן של גוגל את ההרשאות המתאימות ובחשבון האדסנס שלכם להורות לו על חיפוש ואינדוקס פנימי ומקיף.

אם לדוגמא באתרכם יש חלק של תוכן עשיר והוא מוגן בפרטי גישה כמו שם משתמש וסיסמה, תוכלו להזין תחת ‘Site Authentication’ את פרטי הגישה וכך הזחלן של גוגל יגיע, יאנדקס, יעביר את הנתונים הראויים למאגר הנתונים של גוגל והמודעות שיוצגו יהיו רלוונטיות הרבה יותר מבעבר.

זהו? כל כך פשוט?

כמעט. כדי למנוע מ’סתם אנשים’ לשלוח את גוגל לאתר שלכם עם פרטי גישה, גוגל תחייב אתכם לעשות אישרור שאתם אכן בעלי האתר וזה באמצעות שירות גוגל סייטמפס. שימו לב בעלי חשבון גוגל אדסנס – לאחרונה קיבלתם/הוצעה לכם האפשרות לאחד בין חשבונות גוגל אדסנס ומה שנקרא Google Account. האופציות הנ”ל יהיו פתוחות עבור משתמשי גוגל אדסנס שאכן ביצעו את האיחוד.

גוגל מבקשת ממשתמשיה לקרוא גם לאחרים להשתמש באופציות אלו, אז חבר’ה, בואו!

TheRaveN 2.0

בלוג קידום אתרים

קומונת קידום אתרים

Sunday, July 1, 2007

אפילייט בעולם? אפלייט של גוגל, או של כולם! PPA – Pay Per Action By Google

גוגל שיחררה את גירסת ה PPA (Pay Per Action)– תשלום פר פעולה, שהייתה סגורה לנסיינים בחצי השנה האחרונה. שיטת ה PPA של גוגל, מציגה את האפשרות להיות אפלייט או ריסלר/שותף (כל אתר/חברה שמתעסקת בזה, מכנה זאת בשם אחר, אולם הכוונה היא ל’ליד’, פעולה, הרשמה או השארת פרטים) למפרסמים רבים שאינם גוגל, דרך גוגל. קומישן ג’אנקשן ודומותיה, בלחץ…

Referrals 2.0 זה שמה של תוכנית הרפרלים החדשה של גוגל, אשר נוסתה בחודשים האחרונים על ידי מספר שותפים בכירים ומפרסמי תכנים בארה”ב בלבד.

מה חדש?

תוכנית גוגל אדסנס הציגה בהתחלה אפשרויות מצומצמות כמודל עסקי ובראשן האפשרות להציב קוד פרסומות טקסטואליות באתר/בלוג. עם הזמן, הנסיון והצטברות אדירה של מפרסמים שרצו עוד ועוד אפשרויות, הוסיפה גוגל את התמונות, סירטוני הוידאו, הלינקים, מנועי החיפוש ואדסנס ל RSS.

למי שרצה לעסוק יותר בהפניית גולשים תמורת כסף לשירותים של גוגל, גוגל הציעה את תוכנית הרפרלים שלה, עבור חבילת תוכנות גוגל (פיקסה וכו), הצטרפות לתוכנית אדוורדס והצטרפות לתוכנית אדסנס. תוכניות משתלמות לכל הדעות, המאפשרות למקצוענים להכניס כמות לא מבוטלת של דולרים לכיסם (לדוגמא, אם הפנתי משתמש לפתיחת חשבון גוגל אדסנס פה, אני יכולה לקבל $250 בתנאים מסויימים אליהם לא ניכנס עכשיו והכי חשוב – לא על חשבון המצטרף). עם הזמן (ולאחרונה) הצטרפו תוכניות נוספות כמו הורדת FireFox תמורת דולר והפניית משתמשים חדשים לתוכנית גוגל צ’קאאוט (התשתית לתחרות חזיתית בPayPal).

הפעם, מדובר על הרחבה משמעותית של האופציה הזו. מכיוון שאנשי מקצוע רבים גילו את הפוטנציאל הטמון בתוכנית, מאפשרים מעתה בגוגל לעשות ‘רפרל’ לכל מפרסם גוגל אדוורדס שיחפוץ בכך, קרי – תחילת של תוכנית שותפים שתזעזע את רוב תוכניות השותפים שלאבא/אמא שלהם לא קוראים גוגל.

התוכנית מלווה בשיחרור איטי ומבוקר לשותפים והיא מתחדשת בתחומים הבאים:

  1. יותר מפרסמים – כמעט כל מפרסם בגוגל אדוורדס הופך להיות ‘לקוח’ פוטנציאלי של שותף/משתמש בתוכנית גוגל אדסנס – רפרלס. מצידם של המפרסמים, התשלום נקרא, CPA – Cost Per Action.
  2. אפשר לתחום את מודעות ה PPA על פי קטגוריה, מילות מפתח וגם מפרסמים/מודעות ספציפיות.
  3. גוגל מאפשרת לכם להגדיר למערכת הפירסום לבחור עבורכם את המודעות עם הביצועים הפוטנציאלים הטובים ביותר עבור אתרכם.
  4. אפשר ‘לקדם’ לחיצות – קרי, אין הגבלה על צורת ההצגה ועל ה’קריאה’ ללחוץ/להשתמש בפרסומות.

TheRaveN 2.0