Thursday, May 24, 2007

גוגל ופירסום באמצעות מודעות וידאו

גוגל הכריזה על פיילוט חדש (נוסף על השניים שקיימים!) בנושא מודעות וידאו. הפעם, לא מדובר על סירטונים קצרים המציגים את תכני המפרסם, אלא קוד פירסומות טקסטואליות, שנשתל אונליין באתרי תוכן ויזואלי – קרי מטה קפה, פליקס, היפ, האמבטיה, קשת וכיו”ב.

גוגל + וידאו, מה יש היום?

קודם כל, חשוב להכיר את התחום – קצת אחרי הצלחת YouTube בעולם, השיקה גוגל את שירות גוגל –וידאו, אתר שיתוף תכנים וצפייה מקוונת. גם מייקרוסופט לא נשארה מאחור (יחסית כמובן) והשיקה את SoapBox, אתר שיתוף הסירטונים משלה. מאז כל גוף תקשורתי מנסה, חושב ושואף להשיק אתרי שיתוף סירטונים והריבוי שלהם בארצנו על קטנטונת מלמד על הכלל במקרה הזה – קשת, רשת, בזק, תפוז, סלקום, פלאפון, אורנג’ ועוד.

לאחר שגוגל רכשה את יוטיוב (כן, זה קרה שנה שעברה), היא מיקדה את שירות גוגל וידאו לסרטים ארוכים יותר, דבר שעדיין קשה למצוא בצורה חופשית ומקוונת ברשת, במיוחד שמדובר על סרטי קולנוע ידועים (אם כי בכמות קטנה יחסית).

ה’באזז’ סביב הוידאו לא סתמי. רבים נושאים עיניים לעבר המחשב, כמי שיחליף/ישנה/יעוות את תרבות הטלויזיה השיגרתית. מכיוון שמנוע ההכנסה הגדול ביותר של גוגל היה פרסומות טקסטואליות (ומעט פירסומות ויזאוליות שהיו גם הן אז בשלב ‘בטא’), החליטה גוגל להשיק פרסומות וידאו. פרסומות אלו הופיעו ומופיעות לצידי תכנים באתרים המציגים פרסומות של גוגל. בעל האתר יכול להחליט על פי סוג וגודל הפרסומת, האם הוא מעוניין או לא בשילוב פרסומות וידאו – קרי, חלונית בגודל הפרסומות הטקסטואליות, עליהן כפתורי גישה להקרנת הפרסומת בתוך האתר עצמו. בגוגל מכנים אותן, מודעות קליק טו פליי.

מעבר לשאיפה לדחוף את קוד הפרסומות שלהם בכל אתר בעולם, גוגל גם מציעה דרכים לשילוב תכנים משלה, באתר שלכם. בין אם זה לינקים, דפים עם קישורים או וידאו, באמצעות שירות גוגל קו-אופ. שירות זה מאפשר לכם להגדיר ולהשתמש בגאדג’טים כמו סירטוני וידאו, המוצגים בצורה מושלמת ונטמעים בכל אתר. הסירטונים עצמם נשלפים אונליין על ידי גוגל מתוך שירות גוגל וידאו ואתר YouTube. באופציה זו, בעל האתר לא משתתף (כרגע) ברווחים.

ניסוי נוסף שעורכת גוגל למספר מצומצם של משתמשים בימים אלו, הוא הניסוי של מודעות וידאו על פי דרישה. בעל האתר מגדיר את הנושאים עליהם אתרו מדבר ובהם כדאי שיעסקו הסירטונים וגוגל מציגה את הפרסומות המתאימות, בשילוב פירסומות טקסטואליות מובנות בתוך הוידאו.

אז מה חדש בניסוי החדש של גוגל עם מודעות וידאו?

הניסוי עליו הכריזו בגוגל לאחרונה, מאפשר (שוב, לקבוצה קטנה של ‘נסיינים’ כרגע) לבעלי אתרים המציגים וידאו בשידור מקוון, להחליט על נקודת הכניסה, כמות וצורת פרסומות טקסטואליות המותאמות לתכני האתר. במסגרת השקה/תחילת ניסוי זו, גוגל גם יוצאת במיני הצהרה ואומרת שככל שהיא רואה את זה, וידאו, הוא חלק בלתי נפרד מתוכן האתר ולכן כאשר אתם אומרים – התוכן הוא המלך, אל תחשבו רק על הטקסט.

TheRaveN 2.0

איך עושים כסף מהתנועה באתר? בוא לבלוג קידום אתרים שלי

No comments:

Post a Comment