Monday, May 28, 2007

גוגל מתרעננת: החלפות קישורים ותמונות מבחינת קידום אתרים


1. חודשיים של ארגונים ועכשיו זה מגיע ‘על אמת’ - מומלץ להתרחק מהחלפות קישורים. מה?!?!

כן. לא אמרתי תורידו את עמוד הקישורים, לא אמרתי תפסיקו להחליף, כן אמרתי - החלפת קישורים מאסיבית, לא רלוונטית, ממוכנת, לא תורמת בלשון המעטה. בגוגל כבר מתחילים להציג דוגמאות של BH SEO וזה ככל הנראה חלק מההשפעה שבתוך קניית דאבל קליק, נקנתה על הדרך גם חברת בת שעוסקת שנים ב SEO. הנה החלפת קישורים ‘לא טובה’:http://www.mysolitaire.com/resources.

צריך לקחת בחשבון שהאלגוריתם של גוגל מכוון תמיד למצב למידה זאת אומרת שהגבולי של היום, זה מעבר לגבול של מחר. בדוגמא הנ”ל, הגבול נחצה מזמן.

2. גוגל ותמונות - א. אתם צריכים תמונה לאתר, מחפשים בגוגל, מורידים אליכם ומעלים לאתר שלכם. גנבתם. נניח שלא היו זכויות יוצרים ומבחינה משפטית אתם לא גנבתם. אם לא תשנו את הגודל ו/או תוכן התמונה, גוגל תדע בדיוק מאיפה לקחתם. ב. לתמונה אפשר לשים תיאור ב ALT ואפשר ב TITLE. אחד עובד בפיירפוקס, השני ב’הוא שלא עובד’ (AKA IE7). שימו את שניהם, אל תזבלו, תתארו בדיוק את התמונה, בלי מערכות אוטומטיות שמכניסות מילים קבועות. ג. הדרך העיקרית שבה עולה מנוע חיפוש התמונות של גוגל על שאר המתחרים זה על ידי ניתוח התוכן באיזור התמונה ואין כמו גוגל (אובייקטיבית) כדי לנתח תכנים. יחד עם זאת, כבר היום ועם חלוף השנים יותר ויותר (אולי אפילו ‘רק’), שיטת החיפוש והניתוח של התוצאות תתבסס על ניתוח הפיקסלים/התמונה כך שאם תחפשו ‘סקס’, תקבלו זוג אלמוני (או שלא) בתנוחה מגרה ולא בהכרח את כל כוכבות הפורנו שנמצאות באתרי האינטרנט הכי מקודמים טקסטואלית בעולם. ד. גוגל מציגה תוצאות תמונה במנוע החיפוש הרגיל, אם האלגוריתם המתפתח שלה, מזהה שתמונה בראש התוצאות הטקסטואליות, תהיה שימושית למחפשים.

ואי אפשר, בלי כמה טיפים מעשיים שתיקחו הביתה:

  1. תעשו White SEO. אופטימיזציה/קידום לבן, זו הדרך שבה אתם לא דורכים על יבלות, לא מחממים חומרי נפץ ולא מעוררים דובים משנתם. בטווח הארוך, זה משתלם.
  2. תדאגו לתכנים מקוריים, מתעדכנים ובנויים.
  3. תוודאו את תקינות האתר בראייה טכנית ואבטחתית.
  4. השתמשו בכלי ‘אצבע על הדופק’ כמו גוגל סייטמפ, אנליטיקס וכדומה.
  5. תשאלו תחקרו ותנסו, רק אם אתם בטוחים שאף אחד כבר לא נכווה בעבר.

אתם מוזמנים לקומונת קידום אתרים בתפוז.

TheRaveN 2.0

בלוג קידום אתרים

No comments:

Post a Comment