Thursday, August 16, 2007

רוצים להגיע לראש תוצאות החיפוש בגוגל? גוגל אדוורדס מנסה להקל עליכם

בצעד שקט, מינורי ומופנה (לפחות כרגע) ללקוחות גוגל אדוורדס בלבד, גוגל מצהירה כי בשבועות הקרובים, יחול מהפכון – שינוי אלגוריתם, זה שקובע ומשקלל את נתוני איכות וביצועי המודעות, לכדי קביעת סדר המודעות. ז”א, בין אם אנו מחפשים מפרסם או סתם בגוגל, בקרוב, המקום הראשון עומד להשתנות…

במרכז העזרה של גוגל אדוורדס, מופיעה הרחבה, להצהרה שמופיעה הראש ממשק הניהול של תוכנית גוגל אדוורדס. ההצהרה מודיעה על שינויים קרובים בצורה בה גוגל קובעת מי תהיה המודעה הראשונה בתוצאות הממומנות (וכמו שלמדנו להכיר, היא היא בפועל ‘התוצאה הראשונה’ בגוגל כמעט לכל דבר ועניין) וכפועל יוצא – מה יהיה סדר שאר המודעות.

גוגל אדוורדס הנה מערכת פירסום, מהטובות והגדולות בארץ ובעולם. מדובר על האפשרות ‘להשכיר’ מ/בגוגל (מנוע החיפוש, רשת השותפים, מוצרים מקוונים ועוד) מילות מפתח. אם אני בעלת חנות חיות, הייתי רוכשת לדוגמא את המילים ‘חנות חיות’, מזון לבעלי חיים’ וכדומה. המערכת המופלאה לכל הדעות הייתה ‘מסדרת’ לי קמפיין מוצלח בתוך דקות והתנועה הייתה זורמת. מה רבה הייתה אכזבתי אם הייתי נתקעת עם מאגר מילות מפתח מוגבל ו/או לא רלוונטי ו/או לא מספיק ו/או לא אפקטיבי. רבה מאד אם לא הייתי שוכרת שירותי מומחים ומגלה שקמפיין מינימלי מכיל שלושה מסלולים ובכל אחת לפחות שלוש קבוצות מודעות ובכל אחת לפחות שלוש מודעות. סטטיסטיקה, זה שם המשחק. אבל אין לי חנות חיות…

גוגל - “בשבועות הקרובים נשפר את דרך בחירת מודעות באיכות גבוהה למיקומים גבוהים מעל לתוצאות החיפוש…וכדי לתת לך יותר שליטה על השגת מיקום מודעה עליון. ממעמקים קראו מפרסמים אל גוגל והיא שמעה אותם ואת שוועתם. לא מעט קמפיינים ‘נתקעו’ אחרי פתיחה מוצלחת. מה הסיבה?

לשמחת ההדיוטות שבנינו, גוגל אדוורדס היא מערכת אוטומטית עד ידנית למהדרין. אך חשוב לזכור שכל דבר אוטומטי (כרגע, בימנו, בהקשר זה לפחות), קפוא הוא, מוגבל בהישגיו וביכולות הלמידה – קרי ההשתפרות. לא מעט מפרסמים נוטים לזרוק לחמם ולאחר פתיחה – בעידוד המערכת של גוגל – מוצלחת, ההמשך נראה פחות ורוד ומבטיח.

עוד מגוגל – “נתאים את הדרך שבה העלות הממשית שלך לקליק תיקבע עבור מודעותבמיקומים עליונים. כמו תמיד, רק מודעות שעומדות בדרישות האיכות המחמירות שלנו יתאימו להצגה במיקומים עליונים ואני מסיקה מזה שני דברים:

א. תהיה כנראה הפרדת תמחור לחלק העליון.

ב. תהיה הקפדת יתר על הכללים הברורים והדי פשוטים שבכל זאת יש לא מעט ש’מצליחים’ לחרוג מהם כיום.

מה בתכלס ישתנה?

כיום, כדי להחליט אם להציב את מודעתכם בחלק העליון של תוצאות החיפוש, גוגל משקללת את ציון האיכות של המודעה, העלות הממשית לקליק וגובה ההצעות של המתחרים. כך שאם לדוגמא המתחרים עומדים על איזור הדולר לקליק ואתם תציעו 15 דולר, זה לא יבטיח לכם את המקום הראשון. השינוי הוא שהנוסחה החדשה תתחשב בעלות המקסימלית לקליק, במקום העלות הממשית.”המשמעות היא שהתאמת המודעה שלך לקידום אינה תלויה יותר בהצעות של מפרסמים מתחתיך. לכן, אם יש לך מודעות באיכות גבוהה, כעת תהיה לך יותר שליטה להשיג מיקום עליון על ידי הגדלת העלות המקסימלית שלך לקליק” – מסבירים בגוגל.

אז מה עושים?

אם טוב לך בצידי התוצאות ואינכם רוצים לעלות מעל התוצאות, דאגו שהמרווח בין העלות הממשית לעלות המקסימום שאתם קובעים, יהיה לא גדול. או במילים אחרות, אם לא טוב לכם בצידי התוצאות ואתם רוצים לעלות מעל התוצאות (ובהנחה שאתם יודעים מה זה מדד איכות ויש לכם מודעה איכותית ועשיתם את כל שאר הצעדים – כולל שיפור דפי נחיתה – כדי שהמודעות שלכם יתפקדו כראוי ואף למעלה מכך), דאגו שהמרווח בין העלות הממשית לעלות המקסימום שאתם קובעים, יהיה גדול. J

בכל מקרה, מעניין לראות בשבועות הקרובים את המהפכים בתוצאות שהעולם כולו רואה, בעקבות השינויים של גוגל אדוורדס.

TheRaveN 2.0

No comments:

Post a Comment