Wednesday, August 1, 2007

מה זה SEO 2.0 ? הבועה מתנפחת עוד קצת

” נצלו את הרשת שהיא עוד יחסית בחיתוליה כדי להביא את חזונכם הכי שאפתני לתוכה”

(TheRaveN 2.0)

ביותר ויותר מקרים אנחנו עדים ל’תופעות’ של אתרים, שעל פי רוב חוקי האופטימיזציה למנועי חיפוש/קידום/שיווק/בניית קישורים, לא אמורים להגיע להישגי המיקומים במנועי החיפוש, כפי שהם אכן משיגים. רבות הדוגמאות והמערכות שיכולות להביא עמוד בודד, עם קישור בודד ומאמר בודד, לפסגות העמודים הראשונים. מה הם כללי ה 2.0 SEOוהאם הם באמת מהפך, או ניצול הידע הקיים לכדי באזז-וורד נוסף?

טדאוסץ סצובסיק מחברת קידום עצמאית, הדוגלת גם היא בקידום אתרים אתי, פירסם השבוע את המניפסט שלו לגבי עשרת הכללים שמובילים את מהפכת ה 2.0 SEO כפי שהוא מכנה אותה.

טדאוסץ הוא מקדם אתרים במנועי חיפוש עצמאי (המקור:http://seo2.0.onreact.com), בלוגר, עיתונאי, תושב גרמניה בשני העשורים האחרונים ומוצאו במדינה השכנה פולין. טדאוסץ מתמקד בכתיבתו בנושאי אומנות, עיצוב ו SEO Search Engine Optimization.

אלו עשר הנקודות המרכזיות, על פי טדאוסץ של עולם ה 2.0 SEO החדש:

  1. גלו את הנישה שלכם – צרו עניין ולא על פי דרישת מחפשי גוגל.
    1. ואני אומרת: לא חידשת…אבל כן. צריך לתת משהו שונה, נוסף, ללכת עם ובלי סטנדרטים. קחו לדוגמא את תחום ה SEO הרווי, גם בו תמיד יש מה לחדש.
  2. השתמשו במערכות ‘וורדפרס’ – במקום להתעסק באופטימיזציית אתר On PageLive ו Yahoo אגב מעריכים יותר מגוגל), השתמשו במערכת המוכנה וורדפרס. היא מותאמת לצרכים שלכם בהקשר של מנועי החיפוש. זה הסוף ל’שליחת בקשת הכללה למנועי חיפוש’ (באנגלית זה נשמע הרבה יותר רע ומובן – Search Engine Mass submission) – מערכת וורדפרס יודעת לשלוח הודעה, על כל שינוי כמעט אצלכם באתר לאינדיקטורים המתאימים בגוגל.
    1. ואני אומרת: כמעט והספקתי לקרוא בסעיף הזה! חצוף…זה כמו לפני חמש שנים שניסו להעביר את בוני האתרים לכלים כמו דרימוויבר – ‘אורג החלומות’ שכשל בתפקידו, כי לעשות דברים יפים, כולם יכולים, כולם יודעים. לבסס על זה פיתוח, ידע מצטבר, נסיון? ממש לא. מה גם, שיש עוד הרבה מערכות אחרות שמתאימות לאותן הגדרות ויכולות להגיע לאותן הישגים אז אין סיבה אמיתית לנהירה אחר וורדפרס. נהירה למוצר כזה תחזק אותו ותהרוג אחרים, מותם של אחרים יסריח את חייו של וורדפרס עד לריקבון. ככה זה עובד. אגב, הספמת מנועי חיפוש ב’סבמישן’ המוני, זה כבר מזמן לא SEO, אז גם פה טדאוסץ קצת מחליק.
  1. השתמשו בעיצוב CSS ופרסמו את העיצוב בגלריות עיצוביי CSS SEO מסורתי, רובו ככולו סביב בניית קישורים ו/או השגת קישורים. אתרים שמבצעים SEO הם לרוב אתרים לא מוצלחים. לעומת זאת, היום, יותר ויותר אנשים מקשרים לאתרים, רק בגלל שהם מעוצבים ו/או נראים טוב. בעזרת ממשק מעוצב למערכת הוורדפרס שלכם, תוכלו לקבל קישורים ממגוון מקורות.
    1. ואני אומרת: נכון, טדאוסץ, זה חלק מתורת הקישורים הטבעיים. אבל מפה ועד לדבר שוב על וורדפרס…לא מתאים.
  2. השתמשו בטראקבק ובתוסף DoFollow – טראקבק זו שיטה נוספת לשיתוף והחלפת קישורים (לא במובן ה SEO-י שלה) בין בלוגים ובלוגרים והיא מאפשרת מעקב אחר מי פירסם את התוכן שלכם אצלו. זו הדרך של בלוגים להגיע אחד לידיעת השני. תגית DoFollow תאפשר לכם להגדיר כי בתגובות המקבלות אוטומטית את התגית NoFollow לקישורים יוצאים, לא תהיה התייחסות לאחרונה.
    1. ואני אומרת: זה נשמע כמו סיפור המחיקון והאנטי מחיקון. כאשר התחילו לשדר בארץ בצבע יצאו טלויזיות שהגבילו את הצבע וכללו מכשיר מחיקון ש’מחק’ את הצבע. ה’אנטי מחיקון’ ביטל את פעולת המחיקון….חלמאות לשמה וגם פה חוזר טדאוסץ לוורדפרס כיוון שה’טיפ’ הזה קשור לעולם הבלוגים במיישרין.
  3. תתערו בחברה המקוונת, כיתבו תגובות וקשרו לבלוגים אחרים – קשרו לבלוגים ובלוגרים אחרים.
    1. ואני אומרת: זה לא SEO וזה לא קידום אתרים, זה חלק משיווק אתר וזו שיטה מוכרת, משומשת וטובה במקרים מסויימים, למטרות מסויימות. זה קשור לטעמי לסעיף 1.
  4. הכניסו מימד של שיתופית באתרכם, השתמשו ברשתות חברתיות של שיתוף – הכניסו ‘כפתורונים’ של שליחה לרשתות חברתיות/אונליין בוקמרקינג כמו דלישס, סטמבל-אפ-און וכדומה. היזהרו מאתרים כמו דיג ורד-איט שיכולים לחשוף את אתרכם למיליונים בזמן קצר ולהפיל את השרת שלכם.
    1. ואני אומרת: כן ולא. כן – לכלול את הכפתורונים זה טוב, להתערות ברשתות האלה טוב כמו הסעיף הקודם ולא – ממש לא, אבל ממש ממש לא לחשוב במושגים קטנים. אם אתם מתכוונים להכניס מיליון דולר לכיס, תכינו אתר שהוא מיליון דולר לגולש וזה אומר שהוא יכול לקבל מיליון גולשים במכה. תלוי בתקציב, במטרות וביכולת, אבל לעולם אל תוותרו מראש על תנועה, השקיעו עוד בשרת!
  5. כיתבו תוכן עצמאי, תחדשו, תתבטאו – תכתבו אודות דברים מהנישה שלכם שעליהם יש לכם מידע. אל תמלאו פוסט בלינקים לאחרים. אל תחזרו על חדשות האתמול.
    1. ואני אומרת: נכון, תוכן עצמאי, ייחודי שווה זהב, אבל צריך לדעת ו/או לנסות להבין על פי הגיון את המאזן. לא כל חדשה מאתמול קיבלה חשיפה ראויה. לא תמיד מה שישן הוא בהכרח כבר לא יעיל/שמיש. להיפך. נצלו את הרשת שהיא עוד יחסית בחיתוליה כדי להביא את חזונכם הכי שאפתני לתוכה.
  6. שקללו נתונים שלכם ושל אחרים ופרסמו אותם – את הנתונים שקללו לכדי רשימות של ‘שלושת הצעדים המובילים….’ או ‘עשרת הכללים הכי ….’ וכדומה.
    1. ואני אומרת: כל עוד התוכן ייחודי, נקודת המבט חדשה, ההיקף של הקטעים המעותקים מזערי וההתיחסות/חדשנות/עניין עולים על היצירה המקורית, סבבה.
  7. תרמו תוכן ומידע למפרסמי תכנים אחרים – אל תפרסמו רק בבלוגים שלכם. פרסמו בכל מקום שמאפשר לכם ועוסק בתחום שלכם. רוב המפרסמים יקשרו אליכם חזרה.
    1. ואני אומרת: אז למה לא אמרת שאתה רוצה קישורים נכנסים? חשבתי שזה כבר מת…הקישורים האלה שווים ‘משהו’, בערבון מוגבל וטובים כדבר נילווה, שולי ולא מושקע יותר מדי. מעבר לפירסום, יש את נושא ההתערות והוא כבר כאמור קשור לסעיף 5 שקשור לסעיף 1 דזבין אבא בתרי זוזי, חד גדייא.
  8. רעננו את התכנים לפחות אחת ליומיים – כדי ליצור קהילת קוראים עליכם לעדכן תכופות. אנשים שמבקרים אחת לחודש נוטים לשכוח את האתר על להתקלות המקרית הבאה. בבלוג רציני, כותבים לפחות שלוש פעמים בשבוע.
    1. ואני אומרת: ככל שכותבים כמויות יותר גדולות, אכן משיגים כמה דברים: יציבות של קריאה, קהל גדול יותר, קישורים טבעיים רבים יותר וכדומה. אך צריך לזכור שעדכונים תכופים מדי לפעמים הולכים לאיבוד, בין הכסאות של מנועי החיפוש ולמרות שגוגל מביאה לכם את רוב הגולשים, לא כל הזחלנים באתר שלכם מבינים את שפתה המתוחכמת של גוגל ולא מסוגלים לאנדקס אתכם ברמה הזו. לכתוב כותבים כמה שרוצים, כמה שיודעים וכמה שיכולים. אם רוצים יותר, כותבים יותר.

אז כמו שכבר הבנתם, מהומה רבה על לא דבר. אפשר לחזור לכונכיות – ה 2.0 SEO הוא באזז-וורד מתובל בטרנדיות שעליה הייתי יכולה ועוד אכתוב, עשרות אם לא מאות סעיפים דומים.

TheRaveN 2.0

בלוג קידום אתרים | גוגל אדסנס | חברות שיווק אתרים

No comments:

Post a Comment