Monday, June 2, 2008

יאהו, מייקרוסופט ו-גוגל, מנועי חיפוש ומערכות שיווק שיפעלו ביחד

זה לא סוד שמייקרוסופט התעשתה. כבר לפני למעלה משנה הבינו במשרדי באלמר את גייטס כי הרשת שייכת לגוגל וכל דבר שלא שייך למייקרוסופט הוא אתגר זמני מבחינתם. התמורות האחרונות אצל ענקיות הרשת החלו בחתימת הסכם בין מייקרוסופט לענק הלינקים - Digg (דיג - אתר שמרכז ‘לינקים חמים’ וסיפורי חדשותיים המדורגים ונחשפים במידה שנקבעת על ידי קהילת מיליוני אנשים).מייקרוסופט דרשה וקיבלה את הזכות להיות המפרסמת הבלעדית למשך שלוש שנים. מהלך זה קדם להשקה (הזניחה בדיעבד) של AdCenter, מה שאמור היה לפתוח את החזית מול גוגל אדסנס/אדוורדס.

לאחר מכן, עם השלמת השקת כלל שירותי Live (המיותרים/לא ברורים ברובם), השקת כלי למנהלי/מקדמי אתרים (שוב, זניח עד בושה), רדפה מייקרוסופט אחרי הטרנד ושילמה לרשת החברתית ‘פייסבוק’, סכום לא הגיוני עבוראחוז וחצי, כך שמחיר השוק של הרשת נקבעה על כחמישה עשר מיליארד דולר (שזה בערך פי חמש עשרה משוויה האמיתי לפני הפלופ של מייקרוסופט).

כאשר סקייפ ו StumbleUpOn נרכשו על Ebay רבים הרימו גבה, אבל התשלום של למעלה ממאתים מיליון דולרים עבור אחוז וחצי מרשת פייסבוק, בהחלט הפך לבדיחת השנה והוא חוזר עכשיו אל מייקרוסופט כבומרנג כואב - מייקרוסופט לא מצליחה להרים את אחוזי השימוש במנוע החיפוש שלה. זאת למרות שהיא פתחה ‘מועדון צעירים’ המתוגמלים בכסף ומתנות עבור שימוש במנוע ואף השיקה לאחרונה מודל (די מהפכני אך נתפס כלא רציני בנתיים) שאומר - כל רכישת מוצרדרך מנוע החיפוש Live, תזכה (בסיבסוד המפרסם/המוכר) את הלקוח בהחזר של בין שניים לשלושים אחוזים.

לאחרונה נסקו אחוזי החשיפה לפרסומות גוגל בכמעט עשרים אחוזים. זאת במקביל לירידה משמעותית (כמעט חמישה אחוזים) בחשיפה של פרסומות מבית יאהו (למרות שהאחרונה מחזיקה כבר שנים בשיא ובתואר - האתר עם כמות הדפים הנצפים הגדולה בעולם) ובעיקר - קריסה טוטאליתשל מערכות הפירסום של מייקרוסופט/Msn/Live בכמעט עשרה אחוזים בחודש האחרון בלבד.

מייקרוסופט מרחרת בפייסבוק (אך רף המחיר שקבעה מציב עסקה לא משתלמת מראש), מנסה להכריח את יאהו למכור עצמה לדעת ובנתיים זו היא גוגל שעושה נסיונות עם יאהו לגבי שילוב מודעות גוגל אדסנס בתוצאות החיפוש.
אז לשאלתנו - קרוב, קרוב מאד.

TheRaveN 2.0

חיפוש חברות קידום אתרים

לחפש עבודה/דרושים/רכב/דירה ולמצוא!

קידום אתרים מקצועי - בואו ללמוד כיצד

No comments:

Post a Comment