Monday, December 8, 2008

העוקץ הצרפתי – איך ‘עקצו’ חבורת מקדמי אתרים ישראליים את העסקים הקטנים של צרפת

בימים אלו אנו מתבשרים כי חבורת עוקץ וסחיטה באיומים מישראל, הצליחה להפיל עסקים קטנים מצרפת בעסקאות של מיליוני דולרים. איך ומה זה קידום אתרים או עקיצות של מקדמי אתרים על רגל אחת.

צרפתייה אמיתית לא נעקצת

קידום אתרים הוא מושג שנכנס לחיי כל בעלי האתרים, מהרגע שמנועי החיפוש הפכו למקור התנועה הגדול ביותר. ‘מנועי החיפוש’? גוגל בראש והשאר הרבה מאחוריו. הקידום הוא בעצם מילה נרדפת למילה ‘שיווק’ בעולם האמיתי. השיווק כולל בתוכו כל כך הרבה פרמטרים שעדיף שנסכם אותם במשפט הבא: קידום אתרים באינטרנט כמו שיווק עסקים/שירותים בעולם הלא מקוון, זה מכלול הפעולות שנועדו להגדיל את החשיפה למותג/מוצר ולגרום ליותר אנשים לשלם.

מסתבר שבחודשים האחרונים, גילו חבורת מקדמי אתרים ישראלית כי באפשרותם לעשות פעולות קידום – חלקן מבוססות על כללי מנועי החיפוש וחלקן חורגות באופן ברור מהם, אשר יתפסו ביטויי מפתח חשובים לעסקים ספציפים בצרפת.החבורה פנתה לאותם עסקים והבטיחה להם את ‘המקום הראשון בגוגל’. לאחר שנהנו מה’שירות’ ימים, שבועות ולפעמים חודשים, התחילה החבורה לסחוט כספים חסרי כל פרופורציה לפוטנציאל העסקי של המיקומים הפיקטיבים והזמניים שהשיגו.

אז מה עושים?

א. אם חברת קידום אתרים פונה אליכם משום מקום – שימו לב שבעתיים. אם זה על רקע תקשורת שהייתה בינכם/המלצה, תפתחו שערים ותנצלו את העובדה שמקדמי אתרים טובים הם אנשים עם רצון ויכולת הסבר מאד גבוהה.

ב. אם מבטיחים לכם מיקום – תתרחקו. כן, אני יודעת שחברות ‘גדולות’ רבות בישראל מבטיחות, אבל גדולות וישראל זה אומר קטנות וזניחות לעומת העולם וזה אומר שכן – הן משקרות כמו השרק הישראלי אודות ‘אלקסה’ (מדד שאיבד את הרלוונטיות שלו בעולם כבר לפני שנתיים). בהוראות גוגל לבעלי אתרים – בחלק שמיועד ספציפית לבחירת חברת SEO / קידום אתרים – מצויין כי אם חברה מבטיחה לכם מיקום היא מ-ש-ק-ר-ת. מילא השקר, אבל הפגיעה לטווח ארוך וקבוע שאותה תבינו הרבה אחרי שהחברה תסיים את עבודה איתכם….חבל.

ג. יש שלוש שיטות לקדם אתר: 1. שיטת הלבד שנחלקת לשניים: 1.1. לבד לבד. לא כדאי. הרבה זמן מתבזבז ובסוף תיקחו מישהו. 1.2. לבד בהנחייה מקצועית ייעוצית. מומלץ, אני אישית אוהבת את השיטה ומכירה לא מעט שהצליחו בה ולא מעט שמצליחים בה בתור מדריכים אישיים. 2. שיטת איש המקצוע/חברה לקידום אתרים שגם היא נחלקת לשניים. 2.1. לקחת מישהו אינהאוס, ללמד אותו להעשיר אותו וכשהוא יבין שהוא טוב הוא יברח לכם. 2.2 לשכור שירותים חיצוניים כמקובל אצל רוב ספקי השירות מהסוג.

TheRaveN 2.0

לייעוץ, שאלות ותהיות בנושא קידום ומיתוג אתרים, תשאלו אותי.

No comments:

Post a Comment