Saturday, July 31, 2010

פירסום בפייסבוק גורם למשווקים לפגוע בפרטיות שלכם, כך תתגוננו

פירסום בפייסבוק (הכוונה אינה לשיטת פירסום בתוצאות הממומנות בשיטת PPC בצידי העמודים של פייסבוק, אלא לשיווק בעזרת הפעלת דמויות ברשתות חברתיות), הפך לטרנד. הטרנד מביא איתו גם גורמים עויינים לתעשיה ומומלץ לנצל את הכלים של פייסבוק לטובת שמירה על פרטיותכם.

Nothing as it seems - Facebook Frauds

סיסמה חלשה - כמו בכל מערכת שדורשת סיסמה, גם פייסבוק מאפשרת להזין סיסמאות קלות, כמו תאריך היומולדת שלכם, מספר הסלולרי וכד. זה קל לכם לזכור, אבל קל לבעלי אינטרסים לפרוץ, אז על אחת כמה וכמה במערכת שבה אתם רוצים ומתקשרים עם חברים ומשפחה, השתמשו בסיסמה חזקה, מורכבת, קשה לניחוש. ככל שתשלבו יותר אותיות ומספרים, כך יהיה יותר קשה לפרוץ לחשבונכם בדלת הראשית.

תאריך הלידה המלא - בחשבונות בנק ובחשבונות אישיים וחסויים נוספים, תאריך לידה משמש סוג של אוטנטיקציה. השארת פרט כזה חשוב בידיים ציבוריות, יכול להקל על גנבי זהויות להשתמש דווקא בפרטים שלכם. אם כבר פירסמתם את תאריך הלידה המלא, כנסו לפרופיל שלכם וביחרו בטאב של המידע האישי ועל לחצן העריכה. תחת המידע הבסיסי, תמצאו אפשרויות של הצגת יום או חודש בלבד, או לא להציג כלל את הנתון.

להתעלם מהגדרות הפרטיות - לא כדאי. פייסבוק מרחיבה עם השנים את השליטה והיכולת שלכם לשלוט באיזה מידע מופיע בפני מי מחבריכם, חברים של חבריכם או כל דיחפין. מומלץ להגביל אפשרות צפייה בתמונות, תאריכי לידה ולחסום משתמשים ספציפים, כאלה שעלה חשד שלכם כלפי הכוונות האמיתיות שלהם.

תיוג ילדכם - הנוער של היום…הנוער של היום חכם יותר ממני וממכם ובעתיד, יתקל בבעיות פרטיות קשות הרבה יותר. תיוג ושימוש בשמות הילדים שלכם בצורה חופשית ונרחבת בפייסבוק, תייצר כבר עכשיו בעיה שבעתיד תגדל להם ועשויה להתפוצץ בפנים (ואת בסך הכל רצית להתגאות בנימרודי השובב, או במיכל המתוקה).
סטטוס מפורט מדי - עלול ליצור לכם בעיות בעולם האמיתי. בריטי שצייץ בטוויר על כוונותיו לפוצץ מטוס, יושב היום בכלא ומקלל את ממציאי הסטטוס. אז בהנחה שאינכם טרוריסטים, מספיק שתמנעו מלציין את תאריך ומקום החופשה שלכם ותורידו את הסיכוי של הפורץ לקבל את המוידיעין הכי טוב עליכם….ממכם.

לאפשר גישה של מנועי חיפוש לפרופיל - זה בשליטה שלכם. אם הפייסבוק שלכם הוא אכן המקום שבו אתם מדברים עם חברים ומשפחה, אין צורך שמחפש אקראי בגוגל יגיע אליכם. להקדים תרופה למכה.

לאפשר לילדים שימוש בפייסבוק ללא השגחה - זה בדיוק כמו לתת לילד שימוש חופשי באינטרנט. אם חינכתם, אתם מבינים והטמעתם בילדים, סבבה. אם לא, אז פשוט לא! הסכנות, הגירויים, הפיתויים, הנוכלים, המתחזים, המשווקים….נו קאנטרי פור יאנג מן.

TR2.0

בלוג קידום אתרים

פורום קידום אתרים

No comments:

Post a Comment