Monday, October 19, 2009

איך להתפרנס מכתיבה? לעבוד בכתיבת תכנים ברשת הישראלית, אפשרי?

עשרות אתרים ומאות פוסטים בעברית (לעומת מאות אלפי בלוגים ומיליוני פוסטים באנגלית), עוסקים בשאלה הניצחית - האם אפשר להתפרנס מכתיבת בלוג? האם אפשר להרוויח כסף טוב מכתיבת תוכן בכלל? התשובה המוחצת היא כן. אפשר לעשות כסף. כסף טוב? להתפרנס? זו כבר בעיה קשה אבל התשובה במסגרת הרוח החיובית, היא כן, אפשר להתפרנס מכתיבה.

להרוויח כסף מכתיבה

שלושה סוגי כותבי תכנים, עושים כסף באינטרנט מכתיבה:

- כותבתי תכנים מוזמנים: פרילאנסרים ושכירים שכותבים תכנים (מאמרים, פוסטים, טוקבקים וכד̵ ;) מוזמנים, על פי תנאים וכללים מוכתבים מראש.

כמה מקבלים?

התשלום נע בין $10 לארבע מאות מילים, עד $50 לתוכן איכותי ומקורי במיוחד.

איפה מוצאים עבודה כזו?

כשכירים ו/או פרויקטים ספציפים ו/או חברות אספקת תוכן שמגייסות.

תכלס?

לא קל. אתם צריכים להיות כישרוניים, בעלי אורך נשימה פיננסית ומקושרים למקורות עבודה רבים בשביל להתפרנס מזה.

- פרו בלוגרים: בלוגרים ותיקים/מוכרים/טרנדים, שכותבים וסוקרים מוצרים ואירועים ספציפים. לחיות מזה אי אפשר בישראל, להכניס מהצד ולהנות ממגוון הנחות, קשרים ומוצרים יחודיים, זה כן. רוב הפרו בלוגרים מבינים שהטייטל לא מכניס מספיק כסף ופותחים חשבון גוגל אדנסנס כדי לעשות מוניטציה ראויה לאתר.

כמה מקבלים?

אם תהיו ממש מקושרים למקורות הטובים, תקבלו כ $200 לפוסט חזק, הזמנות לאירועים, סרטים והשקות, מבצעים ומוצרים מוזלים. מגוגל אדסנס אפשר לעשות כ $10 לאלף חשיפות (הערכה כללית מאד).

איפה מוצאים עבודה כזו?

לא מוצאים כמעט, במקום זה מקימים את המוניטין שלכם ברשת עם בלוג רציני, מהותי, מתוחזק ומתוקשר. למצוא אפשר רק על ידי התחברות מקצועית עם פרו בלוגרים קיימים. רובם יגידו לכם - ביי ביי.

תכלס?

מהנה, מגוון אבל תלוי מאד בקשרים ובתפקוד רציץ ויציב של הבלוג/ים שלכם.

- פירסום עצמאי: פירסום תכנים באתרים שמחלקים רווחים עם הכותבים.

כמה מקבלים?

1. shvoong.com: האתר מחלק כעשרה אחוז מרווחיו עם בעלי התכנים.

2. תפוז: תפוז נותנת כ 8 ש”ח לכל אלף חשיפות.

3. באתר Israel-Articles.com מחלקים 50% מיחידות הפירסום של גוגל.

איפה מוצאים עבודה כזו?

מצאתם.

תכלס?

כל מי שמסוגל ליצור תכנים מסוגל לייצר ממנו כסף. בשוונג תיצטרכו קרוב לחמישים מאמרים כדי לסחוט 100 ש”ח בחודש. בתפוז תצטרכו להשתעבד לבלוג והטובים מוציאים כמאה שקל חודשי. באתר המאמרים המצב שונה בגלל מערכת גוגל אדסנס - נניח שמאמר אחד שווה דולר אחד בחודש (הגיוני ומתאים לדיווחים מהעולם) . מאה מאמרים שווים מאה דולר וזה מתחיל להישמע קצת יותר כמו פרנסה.

TR2.0

No comments:

Post a Comment