Saturday, May 5, 2007

גוגל אדסנס - עשרים הדיברות, מצוות עשה ואל תעשה


בתוכנית גוגל אדסנס בורות ומקפצות רבים. הבורות מאימיים לכם על החשבון כולו, המקפצות רק יכולות להגדיל את הרווחים.

מה אסור לעשות:

1. האיסור הראשון, הברור וזה שאינו משתמש לשתי פנים בשום צורה, הוא האיסור על לחיצה על פרסומות שהופקו על ידי הקוד שלכם. ‘איך גוגל יודעים’? ‘כבר לחצתי ולא קרה כלום’…..אז קודם כל, עובדתית וסטטיסטית, גוגל יודעים די טוב מה הולך בחשבונות גוגל אדסנס שלהם. אם חלילה יסגרו לכם את החשבון, תוך החרמת ההכנסות, לא תרצו לדעת איך הם יודעים. אל תנסו לרמות את המערכת הזו.

2. האיסור השני קשור לראשון והוא מתמקד בשכבה השנייה - המכרים של בעל האתר. אל תפיצו מיילים/מכתבים/SMS-ים/ICQ/מסנג’ר וכדומה, המבקש ללחוץ על פרסומות באתר שלכם. כל לחיצה מנותחת לרמת מקור ההגעה שלה ומאסת לחיצות מתוך תוכנת IM לדוגמא, תביא אתכם מאד מהר לפסילת החשבון.

3. אל תרמו - אפשר להציב פרסומות שונות מבית גוגל בצורה שגורמת להונאת הגולש. אפשר. כדאי? ממש לא. לגוגל עיניים בכל מקום כזה וזו עילה סבירה לסגירת חשבון ו/או לפחות אזהרה (האזהרות של גוגל הן בדרך כלל הוראות לביצוע תוך 3 ימי עסקים). שימו את הפרסומות בצורה משולבת אבל ברורה. לא בצמוד/ליד תמונות ולא בשום מקום שיגרום לגולש לחשוב שהפרסומת היא חלק מניווט האתר.

4. אל תשחקו עם הקוד - הוויזרד של גוגל מנפיק קוד פרסומות מקיף. אל תשנו אותו. השתמשו בו כלשונו.

5. אל תנסו להציג פרסומות בכל מיני תפריטים, iFrame-ים וכדומה, מה שמריח לא טוב, הוא לא טוב.

6. אל תסתירו חתיכות מהפרסומות על ידי אמצעים ויזואלים כאלה או אחרים באתר שלכם. ר’ סוף סעיף 5.

7. אל תשימו יותר משלוש פרסומות רגילות + פרסומת לינקים אחת בדף כלשהוא.

8. אל תקשיבו לאתרים שמפרסמים את עצמם כמרוויחים מיליונים ותמורת כמה עשרות דולרים הם יספרו לכם את הסוד שלהם. אין להם.

9. אל תציבו שירות מתחרה לגוגל באותו עמוד באתר שלכם, אם הוא מתנהג, נראה ומטרותיו דומות.

10. אל תוותרו על עדכונים מבית גוגל אדסנס - הירשמו עכשיו ליוזר גרופ שלהם.

מה מומלץ לעשות:

1. מומלץ להשתמש בידע של אחרים, בעיקר בזה המוצג לראווה של גוגל, אודות מיקומי הפרסומות האידיאלים ביותר.

2. מומלץ לשים כמה שיותר (עד הגבול כמובן) יחידות פירסום בכל דף.

3. מומלץ לשים את היחידות הרחבות, הארוכות, שמציגות מספר קישורים.

4. זיכרו שאם הגדרתם יחידה כתמונה בלבד, נצלו אותה באתר עם חשיפות רבות כיוון שלרוב, פירסומת ויזואלית מתומחרת על פי CPM.

5. מומלץ להשתמש בצ’אנלים כדי להבין טוב יותר מה קורה באתר. צ’אנל הוא מספר/שם מזהה שנותנים לכל יחידת קוד פרסומות וכך ניתן לנטר את ביצועי הפרסומות. כמו כן, על מנת להקל על מפרסמים עתידיים באתר, באפשרותכם להגדיר לכל צ’אנל שם ותיאור.

6. מומלץ לשלב את צבעי הפרסומות בצבעי האתר. זה לא חייב להיות זהה, אבל מנסיון, הנסיון לזעזע את עיני הגולש על ידי פרסומות בצבעים הפוכים מהאתר - לא צולח (כמובן שזה משתנה בין תחומים, מדינות ושפות).

7. זיכרו יחידת פירסום מסוג לינק, אינה ממירה קליק ישירות לכסף. אתם תקבלו כסף רק אם בתוצאות החיפוש הופיעו גם פרסומות והגולש הקליק על אחת מהן.

8. קרה שהקלקתם על הפרסומות שלכם בצורה מאסיבית? מישהו מהחברים רצה לעזור ולא ידע שהוא הורס? שילחו מיידית מייל לחבר’ה של גוגל אדסנס ופרטו מה הייתה הבעיה, איך היא נגרמה ומה אתם עושים כדי למנוע אותה בעתיד. היו נחמדים. זה תקף גם מחוץ לרשת.

9. קיבלתם הודעת אזהרה מגוגל? נצלו את הזמן המועט שניתן לכם וקראו היטב את הכללים המתעדכנים. יישמו במהירות והודיעו על השינויים לגוגל.

10. מומלץ להימנע מהצבת פירסומות בעמודים זניחים/לא ספקי תוכן/בעלי יחס המרה נמוך מאד.

TheRaveN 2.0

No comments:

Post a Comment