Thursday, May 3, 2007

פלטפורמות לכתיבה + רווחים

תוכנית גוגל אדסנס מיועדת בבסיסה לבעלי אתרים, הרוצים להרוויח כסף מתנועה לאתר שלהם. ללא אתר, לא תוכלו אפילו לפתוח חשבון גוגל אדסנס, אולם הצגת הפרסומות באתר עליו קיבלתם אישור, היא רק קצה הקרחון והאפשרויות.

נתחיל בשני יוצאי הדופן: שוונג ומערכת תפוז

שוונג – שוונג מבוסס על פרסומות גוגל אדסנס (יחד עם אי אילו מפרסמים אחרים – ספרים, קישורי אוטומטים מתוך הטקסט וכדומה). כל גולש יכול להירשם, להוסיף תכנים (תקצירים, קרי סיכום של ספר/אתר/אירוע/משחק/הצגה וכו̵ ;) ולקבל את חלקו עבורם. מה זה ‘חלקו’? אלוהים יודע. על פי ההצהרה של שוונג, הגולשים יקבלו 10% מהרווחים שנעשו תוך התחשבות בתרומה שעשה התוכן עצמו מול שאר האתר. בפועל, מאמר מצליח לא יכניס יותר מכמה סנטים/דולרים בחודש. מאמר כושל בקושי, יגיע לסנט בחודש.

תפוז – תפוז השיקו לפני מספר חודשים שיטת תשלום עבור צפיות, קרי – גולש שיביא 1000 צופים לפוסט שלו, יקבל 8 ש”ח. המודל מבוסס גם הוא אגב על גוגל אדסנס, אך כמו במקרה של שוונג, מדובר על אדסנס של האתר עצמו. בלוגר מצליח ממוצע סוחף כ 500 עיניים יונקיות ביום, קרי 120 ש”ח בחודש, לפני מיסים וכו’.

כל השאר: וורדפרס, בלוגר ושירותים נלווים

מערכות וורדפרס ובלוגר (של גוגל) המאפשרות פתיחת ‘מיני-סייט’, תומכות בהצגת פרסומות מבית גוגל אדסנס ולכן הן מועדפות על רבים מהבלוגרים בארץ ובעולם. כמו כן, ישנם (מעטים כרגע ורק בחו”ל) אתרים המציעים לפרסם תכנים של גולשים יחד עם מספר ה PUB של הגולש, כדי לשתף את הגולש ברווח.

למעשה, כמעט כל שירות/מערכת המאפשרת פתיחת אתר אישי וגישה לקוד, תומכים בהצגת פירסומות מבית גוגל.

TheRaveN 2.0

No comments:

Post a Comment