Sunday, April 29, 2007

גוגל אדסנס ואופטימיזציה - איך להגדיל את ההכנסות מהאתר באמצעות גוגל אדסנס?

בין אם אתם בעלי אתר/בלוג שמרוויח כסף מהגולשים ובין אם סתם יש לכם אתר מוצלח עם הרבה כניסות, וודאי כבר שמעתם על תוכנית גוגל אדסנס. אם לא, בחמש וחצי מילים - זו הדרך הקלה ביותר לעשות כסף. לא כתבתי שזו דרך קלה והיא אכן לא, אבל היא הקלה ביותר בגלל כמה סיבות:

1. מערכת הפירסום של גוגל - מוצרי גוגל אדוורדס וגוגל אדסנס - נחשבת לגדולה, הטובה והיעילה ביותר בהתאמת פירסומות (לא ‘מציקות̵ ;) לתוכן ולכוונת הגולש בחיפושו אחר מידע/אתרים.

2. גוגל עושה מאמצים (שיפור המערכות, שינויים מתעדכנים, כלי אופטימיזציה והמלצות אוטומטיות) לתת לכם - בעלי אתרים שמוכנים להקצות שטחים למען פרסומות מבית גוגל, דחיפה ועזרה כדי שתוכלו להפיק את המיטב. הצורה, הצבע וההתנהגות של הפרסומת תלויה בצרכים ובהחלטות שלכם לרוב. כדי לוודא שאחוז ההמרה (קרי, אחוז הגולשים שהופכים מסתם ‘עוברי אורח’ לגולשים ‘מקליקים’ מה שבסופו של דבר הופך אותם ל’גולשים מכניסים̵ ;)יעלה וישתפר, גוגל מציעה לכם טיפים אודות המיקומים הטובים ביותר בדפי התוכן שלכם, פורומים/בלוגים ושאר דרכי העברת מידע מהיר, התאמות (לאחרונה החלה גוגל לעבוד בשיטות נוספות פרט ל PPC ו CPM שהן שיטות של תשלום עבור קליק או תשלום עבור 1000 חשיפות בהתאמה) והמלצות.

3. בהנחה שיש לכם אתר עם אפשרות שליטה בקוד (קרי אתר שבניתם/מערכת בלוגים פתוחה) או שליטה חלקית (כמו שירות ‘דפי גוגל’ שמאפשר הקמת אתרים בקלות תוך ניצול חדשנות ה AJAX בשיטת WYSIWYG - מה שאתם רואים זה מה שאתם מקבלים. במוצר זה, מתאפשר שליטה בקוד ה Html רק בחלקים מוגדרים ומסויימים של האתר) ומגיעה אליו הרבה תנועה, אתם מוזמנים לפתוח חשבון גוגל אדסנס (או לקרוא קצת יותר עליו פה: גוגל אדסנס והעולם), לקבל בתוך כ 72 שעות (אחרי מספר שלבים מצומצם וקליל שדורש מיכם העפת מבט בתיבת הדוא”ל, כמה קליקים לאישור וזהו) קוד של פרסומות ולהתחיל לפרסם את המודעות מטעם גוגל. עד כמה שזה נשמע מגוחך, רוב המתחרות של גוגל לא הצליחו להגיע לרמת תפעול כזו זורמת. לא בהרשמה, לא בתהליך האישור ובטח לא בקצב העדכונים, השינויים, ההטבות והעמידה המושלמת בקצב התשלומים החודשיים.

אז אם זה כזה קל, איפה מתחילות הבעיות?

אז כפי שכתבתי, כן! אם יש לכם אתר ותנועה, אתם יכולים לשים קוד של גוגל ולהתחיל במוניטציה (קרי המרת ההצלחה לכסף) של האתר. אבל…כמו בכל דבר בחיים, יש את הרמה השטחית והרמה העמוקה. בשטחית, כל שכתבתי נכון ועוד יותר. אני מכירה לא מעט מצליחנים שעשו את זה לבד עם אתר אחד או שניים והיום יושבים בבית, כותבים תכנים והופכים גולשים למתענייני פירסום ומקליקי פרסומות*. יחד עם זאת, אנשי מקצוע בתחום מכירים, מנוסים ומבינים את הדברים בצורה עמוקה יותר וכך מגיעים לשיטות אופטימיזציה עבור גוגל אדסנס. בעיות עיקריות עם גוגל אדסנס:

1. אין אישור לחשבון. 2. פרסומות לא מוצגות אחרי שתילת הקוד. 3. מופיעות ‘מודעות שירות לציבור’ - מדובר על כל מיני הודעות אודות נפגעי רעשי אדמה, הוריקנים וכו’. מודעות אלו ניתנות חינם בשביל הגברת מודעות בעולם על ידי גוגל והן אינן מכניסות כסף לכם, בעלי האתר. 4. מופיעות פרסומות בשפות שונות משפת האתר.

ויש כמובן גם ‘בעיות’ שברמה השטחית לא מפריעות, בעיקר מתוך בורות אבל הן בדיוק ההבדל בין כסף קטן לגדול:
1. מופיעות פרסומות לא רלוונטיות לתוכן. 2. פרסומות מופיעות על דפים מסויימים ובאחרים לא. 3. אין שימוש בצ’אנלים - ערוצי מידע המספקים נתונים על כל קטע פירסומת בנפרד. 4. אין שימוש בטכניקות צבע, צורה ומיקום תוך מחשבה על ה UI של האתר ועוד מכשולים קטנים ורבים שמפרידים את בעלי התנועה** מרווחים גדולים.

אם נתקעתם כבר בשלב האישור, אז רוב המידע כאן עוד מוקדם עבורכם. אם לא, אז איך תכל’ס משפרים את ההכנסות מפרסומות גוגל אדסנס?

1. רצוי להתמקד על טווח נושאים מוגדר - וכאן יש יתרון גדול לאתרי נישה. ככל שהנושא שלכם מוגדר יותר, כך יהיה לגוגל קל יותר להסיק אודות התכנים שלכם ולהתאים את הפרסומות. ככל שהפרסומת רלוונטית יותר, יש יותר סיכוי הקלקלה עליה. ההתמקדות יכולה להיות ברמת האתר, הקטגוריה או העמוד הספציפי עצמו.

2. שיפורים ושינויים בתצגות הפרסומות באתר שלכם - שימוש בכלים שגוגל מציעה (פורמטים שונים של גדלי פרסומות, צ’אנלים וכדומה) מאפשר דינאמיקה וניטור של הפרסומות באתר. אחד הדברים שנשכחים לדוגמא בתהליך, היא העובדה שיש מקרים בהם חלק ניכר מגולשי האתר, הם גולשים חוזרים. גיוון בצבעי, מיקומי וגדלי הפרסומות יעלה את הסיכוי בדוגמא זו לקליקים גם ממשתמשים ותיקים.

3. תוכן איכותי, מקורי בנוי נכון - ככל שהאתר שלכם, התוכן שלכם והמקוריות שלכם יעלו, ככה הפרסומות, הכניסות והאינדוקסים יהיו רבים ותכופים יותר. אתר שיראה טוב בעיני מנועי החיפוש ובראשם כמובן גוגל, יראה טוב גם לכלי שמסיק מסקנות בגוגל, אודות הפרסומות שיש להציג באתר שלכם.

4. מבנה הגיוני, בלי טריקים - גוגל מעריך ומחפש מבנים של אתרים. זו אחת הדרכים להבין את התנהגות הגולש באתר. ככל שהאתר יבנה בצורה מובנת יותר לגולשים, ללא הטעיות (כמו הצמדת תמונות לפרסומות ו/או הצעה להקליק מפורשות על פרסומת), כך יגדלו ההכנסות.

5. גיוון - גוגל מציעה כיום שלוש דרכי פירסום עיקריות - פרסומת טקסט, פרסומת טקסט שמהווה קישור לחיפוש בגוגל (ולצד התוצאות פרסומות שלחיצה עליהן יעניקו לכם כסף) ופרסומת של תמונה/וידאו. הוידאו והתמונה הם די ניסיוניים והצלחתם מוגבלת. לאחרונה הוכנסו גם דרכים ושיטות נוספות שרובם בשלבי ‘בטא’ או ניסוי שונים.

6. נרשמים לעדכונים ב RSS האלה: RSS עושים כסף! / מידע לבעלי אתרים / חדשות ושאלות קידום אתרים ו SEO ו/או מבקרים אותי מדי פעם ב: בלוג קידום אתרים / קומונת קידום אתרים בתפוז / פורום וובמאסטר לקידום אתרים / איך לעשות כסף באינטרנט?

הטיפים, השיטות והגבולות בין האפשרי למותר רבים. אני יכולה להמליץ לכם להמשיך ולהתעדכן במאמרים הבאים אודות הפלטפורמות השונות (החל מאתרים בבנייה אישית ועד מערכות חופשיות לשימוש המותאמות להצגת פירסומות), העדכונים מבית גוגל, הכלים שגוגל נותנת לבעלי ומקדמי אתרים ועוד.

* זה עדיין לא מאמר שכותרתו ‘מה לא לעשות בגוגל אדסנס’? אבל זה בהחלט המקום לציין את האיסורים הבולטים ביותר: 1. אל תקליקו על פרסומות שלכם. 2. אל תבקשו מאחרים להקליק, לא במייל, לא ב ICQ ודומיו ובטח לא בטקסטים/הטעיות באתר.
** אני מקפידה לדבר על אתרים עם תנועה גדולה. יחד עם זאת עלי לציין (מתוך נסיון אישי בעיקר) שאפשר לעשות כסף ואפילו כסף גדול גם מאתרים עם תנועה לא גדולה. הסוד טמון בהתעמקות, במקצועיות ובזמן המושקע בתכנון. או במילים אחרות - אם תעשו אתר טוב, אין סיבה שלא תרוויחו מתנועה אליו.

TheRaveN 2.0

בלוג קידום אתרים | פורום קידום אתרים | קידום אתרים

No comments:

Post a Comment