Sunday, July 20, 2008

אדסנס של תוצאות חיפוש: איך להרוויח כסף מחיפושים במנוע של גוגל השתול באתרכם?

לגוגל יש מספר שיטות מגוונות להציג עבורכם מודעות במסגרת תוכנית גוגל אדסנס, כך שכל מודעה שגולשים ילחצו עליה, תכניס לחשבונכם כסף. אחת מהן היא גוגל אדנס לחיפוש - שיטה שבה שותל בעל אתר/בלוג/דף ברשת קוד של גוגל המאפשר לבצע חיפוש וצפייה בפרסומות רלוונטיות, בתוך האתר. להלן מספר טיפים של גוגל לשיפור ביצועי מודעות מסוג זה:

1. הציבו את תיבות החיפוש במקומות נראים - מתחת ל’הדר’ (15% העליונים של הדף נקראים לרוב ‘הדר’ - Header ו/או בסמול לתפריטי ניווט (תפריט בצד ימים לאתרים בעברית, תפריט ניווט בצד שמאל לאתרים בשפות הנכתבות משמאל לימין כמו אנגלית).
2. הקפידו להציג את תיבות החיפוש במיקום אחיד לאורך כל הבמנה ההירארכי של האתר. בצורה זו, גולשים ותיקים ו/או גולשים שכבר ביקרו בדף אחד או יותר באתרכם, ידעו איפה למצוא את תיבת החיפוש בלי מאמץ.
3. בדפים עשירי תוכן, הוסיפו שתי תיבות חיפוש - אם יש לכם דפים מלאים בתכנים מקוריים, ייחודים ומתעדכנים שצריכים גלילה, הציבו תיבת חיפוש אחת בראש התוכן ואחת בסיומו. מומלץ להקצות לכל תיבה כזו ערוץ משלה כדי לעקוב אחר הביצועים וללמוד על התנהגות
הגולשים מול שתי התיבות הנ”ל.
4. הציבו את תוצאות החיפוש באתר שלכם - למרות האופציה הקורצת לתת לגוגל לארח את תוצאות החיפוש (ובכך לחסוך עיצוב והקמת דף תוצאות חיפוש חכם משלכם), מוטב לשנות את הקוד כך שיציג את תוצאות החיפוש באתר שלכם. בצורה כזו
הגולש לא ‘ייזרק’ לעיצוב ועימוד שונה במהלך הגלישה. כמו כן, גולש שלא ימצא תוצאות ולא ילחץ על פרסומת, יוכל עדיין להמשיך ולנווט בעזרת אמצעי הניווט שיש באתרכם ואותם הוא כבר מכיר. הציבו פרסומות בדף התוצאות הנ”ל - למעלה ובצד ימין לאתרים ‘דוברי’ אנגלית, למעלה ובצד שמאל לעברית.
5. השתמשו ב’ריפרמנטס’ - מילים שתוכלו לשייך לחיפושים ותוצאות ספציפיות.

בהצלחה!
TheRaveN 2.0

No comments:

Post a Comment