Wednesday, September 3, 2008

הדפדפן של גוגל - כרום, דפדפן קוד פתוח Google Chrome Open Source browser

גוגל עומדת להשיק את הדפדפן של הדור הבא, כרום (Google Chrome), דפדפן קוד פתוח המובסס על ההנחה שהרבה לא השתנה בדפדפני 2008 לעומת 98 ולכן נדרש פה שינוי מהפכני באמת. לא רק המוצר של גוגל ייחודי אלא גם ואולי בעיקר שיטות השיווק שלה. הפעם מדובר על הפצת כעשרת אלפי מיילים לדמויות מרכזיות בעולם תעשיית הרשת, והמיילים מפנים למצגת/קומיקס המתאר את המהפכה האמיתית שגוגל מנסה להתחיל עם השקת דפדפן חדש וחדשני – כרום שמו.

סקוט מקלוד, אמן קומיקס טכני ידוע, חתום על יצירת המופת שהופצה על ידי גוגל לכעשרת אלפי אנשי רשת מרכזיים ברחבי העולם. המטרה: לתת לבלוגרים ואנשי מפתח בקהילות השונות, כלים ויכולת לדבר ולדסקס אודות המוצר החדש והחדשני ביותר שעושה גלים בשעות אלו על גבי הרשת: - Google Chrome, דפדפן הקוד הפתוח הראשון בעולם מבית גוגל.

תכונות ויכולות על פי ההצהרות הראשוניות:
- הדפדפן יהיה ערכת רשת (WebKit) והוא יהיה חלק מגוגל גירס (Google Gears) שנחשב כ’מנוע האופלייני’ של גוגל למוצריה.

- בדפדפן ייקח חלק מרכזי רכיב V8 שהינו ‘מכונה וירטואלית’ של שפת ה’תסריט’ ג’אווה-סקריפט. היכולות המיוחדות של הרכיב הן בעיקר סביב ניהול מולטי משימות כך שאין יותר ‘הדפדפן נתקע לי’…אלא.. רכיב X בשעה Z עשה בעיה מקומית ב Y.

- בדפדפן ‘כרום’, יהיה שימוש בטאבים, כמו שפיירפוקס, מקסתון ואפילו אקספלורר של מייקרוסופט כבר יודע לתת היום, אך הן יהיו מעל לשורת הכתובת, תפיסה חדשה של נחיצות ה Address bar.

- עמוד הבית כבר לא מותנה אתר, אלא רצונות וצרכים. ‘דש בורד’ לכל דבר השואב מידע נתונים והדמיות על פי הצורך.

- לדפדפן ‘כרום’ (שאגב מוצע כבר להורדה בדקות פירסום מאמר זה מעמוד הבית הראשי של גוגל), יש אפשרות לייצר חלון שבו כל הגלישה והפעילות האינטרנטית לא נמצאים/מתועדים על המחשב האישי של מפעיל הדפדפן. מייקרוסופט בגירסת IE8 הנסיונית שלה, מציגה יכולת שכזו והיא נקראית InPrivate שבמקור נועדה להסוות תהליכים כמו רכישת מתנת יומולדת לבן/ת זוגכם מבלי להתגלות, אך עם הזמן, יותר ויותר גולשים ומשתמשים מכנים את האפשרות הזו: Porn Mode (מצב פורנו

– קרי, אפשרות לגלוש באתרי פורנו ו/או אתרים אחרים שאינכם רוצים שאחרים ידעו עליהם, מבלי חשש שמישהו יראה זאת).

- כדי להילחם בתוכנות ריגול ו/או אחרות הפוגעות במחשב מבלי ידיעת הגולש (כמו גם באתרי ‘פישיניג’: אתרים המתחזים לאתרים מוכרים בכדי להשיג פרטי גישה ו/או כרטיסי אשראי מגולשים תמימים), גוגל פותחת כל דף בתוך ‘ארגז חול’ (מושג בו הם אוהבים להשתמש כמעט בכל הקשר ו/או מסיבת עיתונאים) ועוברת על רשימה שחורה מעודכנת, כדי להימנע מפגיעה במחשב עליו נפתח הדף. יחד עם זאת מודה גוגל, תוספות ועדכונים עלולים לפרוץ את ההגנה הזו.

TheRaveN 2.0
חיפוש חברות קידום אתרים
חיפוש יד שנייה
לעשות כסף ברשת

בלוג קידום אתרים

מנהלת קומונת קידום אתרים בתפוז

No comments:

Post a Comment