Tuesday, March 6, 2007

אבטחת מידע בחלונות ויסטה/ OneCare/ Forefront Client Security

אז מה מסתתר מאחורי ההאשמות החדשות של מייקרוסופט שגוגל פוגעת בזכויות יוצרים והיא מתנהגת כחברה נצלנית?

האם מייקרוסופט לא יודעת שהדבר הראשון שיענו לה הקהל והתקשורת יהיה – אבל אתם עושים לא פחות רע מכך?

הם יודעים? אז מה מקור הספין? מה מלחיץ היום את ביל יותר מתמיד? כרגיל אבטחת מידע.

בשנתיים האחרונות עשתה מייקרוסופט מאמץ ניכר לשנות תדמית. מקטן ורענן הפכו אותן הנשים והאימפריה (קרי – ניהול עסקי נכון) לענק ומענק הם ניסו להפוך חברת הסטארט-אפ שגוגל כל כך מתהדרת בהיותה כזו. בתחםו האבטחה, נשכרו המוחות הגדולים, נעשו מאמצים רבים והמחקרים (ותכלס, התוצאות בשטח הראו) – למייקרוסופט יש הבנה מעמיקה בתחום. שיתוף הפעולה הבלתי נמנע (שבם האלוהים, לא יכולתם לעשות את זה עשר שנים קודם?!? היינו במצב אחר לגמרי) עם חברות אבטחת המידע הביאו מערכת יציבה יחסית לגורמים התוקפים, אבטחה, עדכונים והתעדכנות קלה. ויסטה אפילו עולה על XP בהרבה בתחום הזה (ואני לא נכנסת לכל התחומים החלשים האחרים עליהם אפשר וכותבים בלוגים שלמים).

ואז נפל דבר. בשבוע בעבר, בבדיקה של מכון בלתי תלוי נמצאה התוכנה של מייקרוסופטOneCare כפגיעה ביותר והבלתי יעילה בעליל ביותר מבין כמעט עשרים תוכנות. לא סתם תוכנה – מערכת והכי מדאיג (את מייקרוסופט וכל מי שחושב או חייב להישאר עם הטכנולוגיות שלה) – המוצר העתידי ForeFront – אנטי וירוס, אנטי סוסים טרויאנים, פיירוול אישי ועוד, מבוסס רובו ככולו על אותה טכנולוגיה.

בחדרי חדרי ושלא לעיניים מערביות, מדברים על הזעזוע ודואגים להרגיע – הפרמטרים לא אוביקטיבים ומקובלים, מכון הבדיקה הוא אחד מבין רבים, תוצאות אחרות במבדקים אחרים, מאשרים ומסמיכים את הטכנולוגיה של OneCare. ‘עלינו להיערך לבדיקות מהסוג הזה’ אמרו בגלוי על סוג הבדיקות שנעשו במכון הנ”ל.

החזית של האבטחה הייתה ותהייה תמיד בעוכריה של מכתיבת קצב, או לפחות מי שמתיימרת להיות. בנתיים בגוגל עושים דברים מופלאים ומשיקים חדשות לבקרים מוצרים ושירותים נוחים ושמישים. בין אם האבטחה תעלה או תרד, תוכח או תוכח כלא יעילה, הגולש תמיד יחפש את הדרך הזולה (חינם עדיף וכן, פרסומות בצד זה מבחינת רובנו ‘חינם’), המהירה (וכן, בשביל ‘חינם’ אנחנו מוכנים לחכות יותר מ 4 שניות) וההגיונית (כל מי שגולש באקספלורר 7 ורוצה להבין מה זה ‘הגיון’, שיגלוש בפיירפוקס 2.0.0.2 וידבר איתי עוד חודשיים).

TheRaveN 2.0

No comments:

Post a Comment