Tuesday, March 6, 2007

גוגל אדסנס ואני


שלום, אני TheRaveN 2.0. כן אני יודעת שכבר לא מקובל להיות כינוי, אבל ככה התחלתי וככה אלך לקבר.

אני עוסקת בתחום קידום אתרים ו-אופטימיזציה למנועי חיפוש, רשתות חברתיות, שיווק מקוון, עיצוב, רענון, שידרוגים וייעוץ לאתרים. מסחר ברשת, קשרים, קישורים, פרויקטים ולקוחות. חוויה.

הרקע שלי הוא במחשבים אבל מעולם אחר בזמן אחר שנעלם ולא היה. את הזמן של באוניברסיטה ניצלתי להיכרות מעמיקה עם אחד הדברים הכי חשובים - ג’וינט. לא ניכנס לזה עכשיו… :-)

את העבר שלי מנסים לחפור הרבה אנשים ברשת ולא פעם כשהם מתקרבים אני שואלת ‘למה’? וכשאין להם תשובה הם פשוט יורדים מזה. הגיוני. אני מודה לכם.

פתחתי לפני כשנתיים את קומונת קידום אתרים כי נכנסתי חזק לתחום ולא הבנתי למה אין פורום בעברית. היה אחד או שניים שמאד עזרו לי אבל לא היה פורום חופשי מאינטרסים ומחדרי חדרים סגורים בפני קהל רחב. פתחתי את הקומונה במקום פורום בתפוז כי (לפחות אז) הייתה בירוקרטיה שלמה על מי ‘ראוי’ לנהל פורום.

וואחש, ערס בן 19 יכול להחליט מי יחיה ומי ימות בצבא ואני, הכובשת החדשה לא יכולה לנהל פורום בלי שיראיינו אותי? לא הכבוד העצמי הפריע לי יעידו מי שכבר מכירים אותי ואת לשוני המליצית. הפריע לי שבעולם מקוון לא משתמשים באפשרויות המקוונות. היה לי גם קשה לשכנע לקוחות בהתחלה. אבל עם הצלחות (ואני אשתדל להישאר צנועה) היה קשה להתווכח ומיד הפכתי למותג, לשם בעולם המקוון. התחלתי לשתף פעולה עם מעצבים, מקדמים, בעלי אתרים ומפתחים. חלקם שרדו אותי חלקם עובדים היום לבד וחלקם, השם ירחם מאושפזים בצינוק (או במסיבת פול מון בגואה או סתם על איזה גג של מלון מיליון דולר).

אחד הקשיים הגדולים היה להביא אנשי מקצוע ותיקים שישתפו פעולה וילמדו (אותי ואתם שאר המשתתפים). שיחלקו נסיון ויכולות. היום כל אחד מפתח כלי עזר מקוון ומפיץ לכל עבר - אני מתמוגגת…ההצלחה הגדולה שלי הגיעה בזכות המקצועיות - קומונה רעננה, חדשנית, מתעדכנת ועולה, זה מתכון אידיאלי לאתר מצליח בגוגל. בבטן הרכה של חברות הקידום הותיקות, הגעתי למקומות מכובדים ויפים (עד היום למרות שכבר אין מאמץ ממשי חוץ מהתנהלותה הטבעית של הקומונה ושאר הפרויקטים) בעיקר בביטוי - ‘קידום אתרים’.

ביקשו ממני לנהל את פורום ה SEO החדש שתוכנן במערכת וובמאסטר האיכותית. מהכבוד, מיד הסכמתי והשתלדתי לשמור על המקום כיותר מעונב, כשבקומונה הרשתי לעצמי להשחיל חוות דעת וביקורות. יחד עם זאת, תמיד הקומונה הייתה רלוונטית, עדכנית, חדשנית, תומכת ואוביקטיבית. קשה לנהל מקום שרק מתחיל. בימים הראשונים נדמה היה שאני מדברת לעצמי, אבל הבלוג האישי שלי בישראבלוג, השתתפותי בתחרויות קידום אתרים בארץ ובעולם, סקירה של שרית פרקול (סוקרת הבלוגים הנצחית) ב NRG ועוד ועוד, תרמו להצלחה ולתנועה ולמתעניינים חדשים שכל שבוע שואלים - ‘איך מקדמים את האתר שלי’ ונשאבים לעולם היפה הזה.

גוגל נחתה בארץ ואיתה פרחים ואביב המנועים.

וואלה רואה את עצמה מתחרה ישירה בגוגל (למה? מה קרה?).

YNET והארץ בעולם משלהן עם חוסר התאימות לפיירפוקס בצורה בוטה ומכוונת.

NRG משתפרים אך גם נצבעים צהוב (וחבל).

תפוז שיחקו אותה, חוץ מהשיטה החדשה שלהם לתגמל כותבים- 8 ש”ח (+ נתח לאולמרט) לאלף חשיפות. בדיחה.

YAHOO חסרה לנו בעולם העברי אבל אולי השנה גם בעולם היא תחסר…

מייקרוסופט. מה להגיד? שכל המחקרים עד אתמול הראו שיפור אדיר באבטחה ופתאום אתמול תוכנת ההגנה שלהם OneCare זכתה לציון הנמוך והמשפיל ביותר מבין חברותיה לתפקיד? שחמש שנים הם לא התחברו לאינטרנט ואז בחצי שנה השיקו עשרים ומשהו שירותי לייב מצויינים אבל מעט מדי, מאוחר מדי וממשיכים להוציא כל רבעון את התחזית שלהם ל- ‘מה יהיה’ רק שהיום כבר לא מוצאים את זה בגוגל ומה שלא בגוגל לא ברשת…

היום אני מנהלת חנויות, אתרים, ייעוץ, הכוונות וכל זה רק העיסוק הפרטי שלי. מעבר לזה, הגעתי מכמה מקומות עבודה מכובדים (מאד!) ומכובדים (לא הרבה) פחות. אבל בעיקר אני שייכת למקום מאד גדול, שונה ממה שהיה בעבר, עתידני אפילו ומספק לי השלמה למכלול הדברים שאני עושה כיוון שהיום - אני העצמאית ואני השכירה, עובדות יחד… :-)

כמו שאתם רואים אחד הדברים שמשכו עיניים אלי (חוץ מהעובדה שאני נראית טוב מאד עם זוג סיליקונים שאני מטפחת כמו זוג תאומים שכנראה כבר לא יהיה לי), זו הכתיבה שלי. אפשר לאהוב או לא, אבל קחו בחשבון שהיא נכתבת במהירות מהראש לידיים. מה שיוצא יוצא וזה כמו שצף של דיבור. שצף של אינפורמציה, נתונים, חוות דעת וידע. ידע שמבוסס על ניסויים, קריאה, בדיקות ונסיונות.

אחד הדברים שאפיינו את דרך הפעולה שלי בשנתיים האחרונות, זה העזרה. אני אוהבת לעזור לבן אדם שלא מפחד מדמות וירטואלית. אני מתה על הנשים התוהות ברשת שיש להן אתר תכשיטים ורוצות להגיע לקהל היעד. תוך כמה חודשים אני עוזרת להן להגיע לעשיריות ראשונות במנועי החיפוש ובעצם לא עשיתי כלום - רק הפנתי אותן למקומות, לידע ולמידע הנכונים, בזמן הנכון, בצורה הנכונה. ללמד זה ללמוד.

אז מה עוד מעט יתחיל פה?

עוד מעט יתחיל פה מסע חדש שלי (אודות המסע הישן תוכלו למצוא הרבה רינונים וכתבות ברשת), מסע שינסה לתהות ולהסביר מה זה לעשות כסף באינטרנט. אחד הנושאים הכי מרתקים אותי הוא נושא שהוזכר בספר ‘אבא עשיר אבא עני’ - יש אנשים שפשוט חסומים לאפשרויות מסוימות ולכן לא חושבים עליהן. העקרון הפשוט לדוגמא - לקנות בזול, למכור יקר יותר - פשוט לא מובן או לא מוטמע אצל המונים, גם אצלכם ייתכן. זו לא בושה. פשוט לא נולדת כנראה למקום/סביבה/הורים שככה התנהגו. אפשר לתקן. צריך ללמוד.

אז בקרוב אני אספר לכם אודות תוכנית גוגל אדסנס ודרכים רבות אחרות, עקרונות, שיווק, מיתוג ועוד.

זו לא אוניברסיטה, אבל עם כל הצניעות אני פרופסורית לאללה!!!

TheRaveN 2.0

1.יש לי כמובן עוד הרבה הרבה קישורים, בלוגים, מקומות ואתרים לחלוק איתכם, אם זה בלוג קידום אתרים שלי, בו אני מפרסמת מדי פעם מאמרים, אם זה היכל התהילה שהתחיל בתור סגידה לסקסית שהייתי רוצה לחלוק איתה את הוני - מורן אטיאס, הבלוגים והבלוגרים שאני לא יכולה בלעדיהם כמו שוקי ועוד ועוד…

2.חדי העין יבחינו שבמהלך הזמן המותג שלי התעדכן והשתנה. נכנס למוקמות ולעסקים שלא היו קודם. גם השם/כינוי שלי, הפך לחלק מהחיים שלי ולחלק מצורת ההתנהגות שהשתלטה עלי כפי שהזהירו רבים. הכל התחיל בנסיון לשחרר את עצמי מעול ובזה בהחלט הצלחתי. בהתחלה הייתי TheRaven. פשוטה ורכה. אח”כ, כשהבנתי את העולם מזווית אותה מעולם לא ראיתי זה השתנה ל TheRaveN. החלטית יותר. קושרת באזיקים יותר. עם ההתמקצעות בתחום הקידומי-פרטי, עברתי ל TheRaveN SEO (שזה Search Engine Optimization - אופטימיזציה למנועי חיפוש). לאחרונה כצעד שלא הרבה יודעים את משמעותו (והרבה שאלו), אני אחשוף כאן לראשונה ששיניתי ל - TheRaveN 2.0 לא בגלל גל אתרי הווב 2.0, אלא כצעד מחאתי על הבאזז המיותר סביב הווב 2.0 והאג’קס וכל מנפחי הבועה החדשה. כל מי ששואל אותי ‘למה TheRaveN 2.0′? אני עונה שאם יסביר לי למה (אבל באמת באמת, לא חרטה) ‘ווב 2.0′, אני גם אענה. אבל אין הסבר, חוץ מבאזז. כתבתי על זה לא מזמן, על איך נפגעי ורוכבי הבועה 1.0 רק חיכו למשהו כמו ‘ווב 2.0′ בשביל לטאטא מנטלית את העבר ולהתחיל מחדש.

3. מודה. אני חדשה בעולם הוורדפרס. כנראה שאני אוהבת אותו. 1, 2, AAA, שומעים אותי?

No comments:

Post a Comment