5. לממשק החדש יש השפעה גדולה על הביצועים של מודעות ממומנות. מבחינה רשמית, גוגל מצהירה שהממשק החדש אינו משנה את האלגוריתם הבסיסי שקובע איזו ואיפה יופיעו הפרסומות. אולם, כך הם מודים, הם יאלצו להסתכל מחדש על ספירת החשיפות. אחד מהפרמטרים שמודדים מפרסמים הוא אחוז הקלקה, מכיוון שמעתה יחשפו יותר, הרבה יותר מודעות, הם צריכים לשקול מחדש 'מה היא חשיפה'. גוגל הציבה תנאים חדשים שקובעים מה היא חשיפה - אם משתמש בחר באחת ההצעות על ידי קליק או בלחיצה על כפתור החיפוש, זה חשיפה. אם המשתמש מקליק על תוצאה כלשהיא בדף התוצאות, זו חשיפה. אם במשך שלוש שניות לא ביצע המחפש דבר, זו חשיפה.
6. השפעה על שאילתות חיפוש - שינוי תפיסה חיפושית. ממש כמו בתוצאות הממומנות, גם בתוצאות האורגניות תראו חשיפה גדולה יותר (אפשר לראות כמות חשיפות פר מילה בחשבון גוגל לבעלי אתרים). אתרים שממוקמים גבוה בתוצאות חיפוש עבור חיפושים כלליים וספציפים, יראו עליה משמעותית בחשיפות, בעיקר בגלל שהם יוצגו תוך כדי הקלדה מספר פעמים בעוד המשתמש מצמצם את החיפוש שלו מדי הקלדה. הנתון המשמעותי ביותר לבעלי ומקדמי אתרים מבחינת תנועה לאתר מגוגל, הוא זה - גוגל תעביר לשרת האתר את המונח חיפוש המלא, גם אם המשתמש הקליק על תוצאה מביטוי חיפוש חלקי. ז"א, אם חיפשתי רק 'חנות גר' ועלה אתר בעקבות החיזוי של גוגל שאני מחפש 'חנות גרביים', בעל אתר הגרביים יראה את התנועה שלי תחת מילת החיפוש 'חנות גרביים'.
7. אפשר לעקוב אחר התנהגות ותנועת גוגל אינסטנט בעזרת מערכות ניטור וניתוח תנועה. יש דרך בסיסית ומתקדמת לניטור מושלם. הבסיסית - צרו סגמנט נתונים שמגיע רק מ Chrome v5/6, Firefox v3, Safari v5 for Mac and Internet Explorer v8. החסרונות בשיטה הזו הן שהניטור יעשה על פי סעיף 6, קרי המילים שתראו יהיו המילים המלאות, החזויות ולא מה שהמתמש חיפוש ובנוסף, בכל פעם שגוגל תתמוך בעוד דפדפן, תצטרכו להוסיפו לרשימה של הסגמנט. הדרך המתקדמת מבוססת על פרמטר ייחודי שעובר לאתרים רק על ידי גוגל אינסטנט והוא - 'oq='. בודדו אותו בנתונים ותקבלו את כל המילים שבהם האתר שלכם מוצע עבור גולשים. עדכון: גוגל הוציאו פוסט חדש בנושא בו הם טוענים כי הפרמטר אינו ייחודי לאינסטנט ולכן אין להסתמך עליו.
8. סוד האותיות - אם תחפשו אותיות בודדות בגוגל אינסטנט, תראו כי רוב התוצאות הראשונות הן מותגים גדולים. כמו כן, יש עדויות ברחבי העולם שתוצאות אלו מתעדכנות על פי טרנדים.
9. מילות עצירה והצעות - לגוגל אינסטנט יש כמה הגבלות, החיפוש Adult Only יראה לכם שאין הצעות ורק אם ממש בא לכם, תקליקו על לחצן החיפוש...אולדסקול! לעומת זאת, גוגל מציגה הצעות ואפשרויות אחרות שלא היו צפות עד עתה. גוגל יודעת 'מעתה', שאם אתם מחשבים ניב כלשהוא לדוגמא, מאד ייתכן והמילה 'ניבים' או 'ניב' גם היא רלוונטית לחיפוש ותקבלו תוצאות קשורות.
10. סיכום הזעזוע הגדול של עולם החיפוש ברשת - גוגל אינסטנט אידיאלי למכשירי כף יד ומסכי מגע, השינויים בעולם המודעות הממומנות עלול להביא לגל של רכישת מילים כלליות (מהלך כלכלי שרק הגדולות באמת יהיו מסוגלות לעמוד בו לאורך זמן), הכיוון הוא לוקליזציה ופרסונליזציה של תוצאות.
8-)
No comments:
Post a Comment