Thursday, February 3, 2011

להרוויח יותר מפרסומות באתר - חסימת קטגוריות רגישות בגוגל אדסנס

להרוויח יותר גוגל אדסנס ולחסום את הלא רצוי

באוגוסט האחרון, הכריזה גוגל על הרחבת האופציה של חסימת קטגוריות פירסום לשפות נוספות ובימים אלו היא מרחיבה את השירות לשפות ומדינות נוספות. חסימת קטגוריה, היא התפתחות והשתלכללות של פילטר אתרים, אותו פילטר שמאפשר לבעלי נכסים ברשת (קרי - אתרים המהווים שטחי פירסום פוטנציאלים עבור מערכות כמו גוגל אדסנס ואחרות) לקבוע איזה אתר לא יוכל להציג את מודעותיו דרך סקריפט הפירסום של גוגל אדסנס שנשתל בקוד.


פילטר אתרים/קטגוריות במערכת גוגל אדסנס, למה זה טוב?

הפילטר המקורי, פילטר מבוסס URL ראשי, נועד למנוע מצב שבו על 'נכס' של הוט לדוגמא, מופיעה פרסומת של יס. זו כמובן דוגמא תיאורתית, אבל ככל שמתרבים 'מותגי רשת' (אותם מותגים שחייבים את עלייתם וקיומם לרשת), המצב האבסורדי הזה מתקיים. פילטר מתוחכם יותר שגוגל הציגה בשלב מתקדם יותר הינו פילטר מבוסס כתובת מדויקת, כך שבעל נכס ברשת יכול לקבוע שמודעות שמובילות למקום מסוים, לא יוצגו אצלו. הפילטרים האלו פתחו גל שמועות על היכולת להרוויח יותר כסף בגוגל אדסנס, על ידי חסימות. איך מרוויחים יותר כשיש פחות מפרסמים? רוחשי ויודעי דבר החלו להפיץ ברשת רשימות של אתרים/תחומים שבהם משלמים יותר או פחות ובעלי האתרים התחילו לשנות את צעדיהם בהתאם לשמועות והנסיונות הקטנים שפעלו באותו זמן.

השיטה נכונה, המימוש שלה היה מוגזם ולכן לא רק שהלא העלה הכנסות, הוא אף פגע במספר אתרים שחצו גבול ועברו על הכלל המוביל של גוגל (המגיע מהעולם של החיפוש האורגני אך דומה שהוא זה שמוביל את המדיניות של גוגל בשלל מוצריה הקשורים לאופי הצגת האתר לגוגל) - אל תעשו מה שלא הייתם עושים אם לא היו מנועי חיפוש. משפט מורכב, מסקנה פשוטה - בלי שטויות.

לחסום נושאים שלמים מלהיות מפורסמים באתר שלכם - זה יכול להיות ריווחי!

גוגל הוסיפה לאחרונה את אפשרויות הפילטור של קטגוריות לתאילנדית, טורקית ורוסית, זאת בנוסף לאנגלית, צרפתית, גרמנית, ספרדית, איטלקית, הולנדית, יפנית, סינית, פולנית ופורטוגזית. בעזרת הפילטר הזה, אתר יכול לקבוע אילו נושאים יפורסמו אצלו ואילו לא. אם נחזור לשיטת הפילטור על פי כתובת והנסיון להרוויח ממנה יותר כסף באמצעות הסרת מפרסמים חלשים, השיטה עובדת גם פה, כל עוד זו לא שיטה. תחום ה Gaming לדוגמא, נחשב לקטגוריה שבה המפרסמים מוכנים לשלם מעט. אם באתר שלכם מוזכרות קונסולות משחק ו/או שמות של משחקי מחשב/רשת, גוגל עשוי להציג באתרכם מודעות מטעם מפרסמי Gaming. חסימת הקטגוריה תביא בהכרח לחשיפה של יותר פרסומות מנושא אחר שעשוי להיות רווחי יותר, זאת תדעו רק לאחר ניסוי ותהייה רבים.

Samples: Avi Rothner || Sawing Concrete 

No comments:

Post a Comment