Sunday, June 24, 2007

אופטימיזציה לאתרים המציגים פרסומות גוגל

גוגל הציגו היום בבלוג העדכונים של גוגל אדסנס (וברשימות תפוצה עולמיות כהרגלם), מצגת העוסקת בשיפור, טיוב והעצמת ההכנסות לשותפים בתוכנית גוגל אדסנס. תוכנית גוגל אדנס הנה אופציה לגיטימית ומכניסה למוניטציה של אתרים - קרי, הפקת רווח מתנועה וגולשים איכותיים באתר. למה איכותיים? כי התוכן צריך להיות כזה, ש א. ימשוך את הזחלן של גוגל לאנדקס ולהציג בתוצאות החיפוש הרגילות את האתר ו ב. שיהיה ראוי רלוונטי ומוצג נכון, כשבצידו פרסומות רלוונטיות המשלימות לגולש את החוויה.

להלן מספר יפים על פי המצגת שפורסמה היום ומובססת על נסיון, לקחי עבר ואנשי מקצוע ותיקים בתחום:

1. בגוגל ממליצים תחילה, לנסות ולתהות/לטעות. הם מודים שהטיפים עשויים להשפיע בצורה שונה על כל אתר ואתר וכדאי להיות עם האצבע על הדופק.

2. מיקום המודעות - מומלץ למקם את הפרסומות אבוב דה פולד - קרי, ב 25% האחוזים העליונים של האתר. באתרים המופיע בהם תוכן בשפה האנגלית, ממליצים בגוגל למקם את הפרסומות בצד

המשאלי העליון ומכן שבעברית, בצד הימני העליון, עם התחילת התוכן המהותי של הדף. כמו כן, ממליצים בגוגל לשים לב לניווט באתר ולדאוג שהפרסומות לא יפריעו או להיפך.

3. צורת הפרסומות - תצורת הפרסומות צריכה להיקבע על ידי מבנה האתר. באופן כללי אומרים בגוגל, שמודעות במבנה רחב, מצליחחות יותר ככל הנראה בגלל שהן חושפות לגולש יותר טקסט.

הריבועים מגודל מדיום ולארג’, יחד עם הסקיי המאונך, נחשבים לפורמטים הממירים ביותר. בגוגל ממליצים למקם ריבוע מדיום ב 255 העליונים של הדף כדי להשיג יותר מודעות תמונה/וידאו.יחד עם

זאת, הם חוזרים ומדגישים כי ‘אילוץ’ מבנה האתר לכדי הכלת פרסומות בכל מקום, אסור ולא מומלץ.

4. צבעים - צבעי הפרסומות כך עולה מסטטיסטיקות מקיפות, רצוי שיתאימו לצבעי האתר. ככל שהפרסומות פחות בולטות ויותר משתלבות, כך הן ממירות טוב יותר גולשים לכדי קליקים.

5. בגוגל ממליצים לבסוף, למקם פרסומות בכמה שיותר עמודי תוכן כגון פורומים, מאמרים, קניות וחיפוש. המטרה העיקרית - העשרת חווית הגלישה למשתמש הממוצע.

6. גוגל מפנים - במיוחד את המתחילים שבנינו - לנסות את הכלים המאפשרים מיקסום ביצועים. כלים אלו אמורים להפוך לשיגרת חייכם במקרה ואתם מתכוונים להריץ פרויקט שכזה לבדכם:
צאנלים - למדוד את הביצועים של קבוצות, מודעות, דפים ואתרים שלמים.
תמונות - לרוב CPM. מומלץ באתרים בהם תנועה גדולה ו CTR נמוך.
לינקים - מומלץ לאתרי נישה. עד שלוש יחידות בדף, בנוסף לשלוש מודעות.
להרשמה לתוכנית גוגל אדסנס, ליחצו כאן.

TheRaveN 2.0

No comments:

Post a Comment