Sunday, July 1, 2007

אפילייט בעולם? אפלייט של גוגל, או של כולם! PPA – Pay Per Action By Google

גוגל שיחררה את גירסת ה PPA (Pay Per Action)– תשלום פר פעולה, שהייתה סגורה לנסיינים בחצי השנה האחרונה. שיטת ה PPA של גוגל, מציגה את האפשרות להיות אפלייט או ריסלר/שותף (כל אתר/חברה שמתעסקת בזה, מכנה זאת בשם אחר, אולם הכוונה היא ל’ליד’, פעולה, הרשמה או השארת פרטים) למפרסמים רבים שאינם גוגל, דרך גוגל. קומישן ג’אנקשן ודומותיה, בלחץ…

Referrals 2.0 זה שמה של תוכנית הרפרלים החדשה של גוגל, אשר נוסתה בחודשים האחרונים על ידי מספר שותפים בכירים ומפרסמי תכנים בארה”ב בלבד.

מה חדש?

תוכנית גוגל אדסנס הציגה בהתחלה אפשרויות מצומצמות כמודל עסקי ובראשן האפשרות להציב קוד פרסומות טקסטואליות באתר/בלוג. עם הזמן, הנסיון והצטברות אדירה של מפרסמים שרצו עוד ועוד אפשרויות, הוסיפה גוגל את התמונות, סירטוני הוידאו, הלינקים, מנועי החיפוש ואדסנס ל RSS.

למי שרצה לעסוק יותר בהפניית גולשים תמורת כסף לשירותים של גוגל, גוגל הציעה את תוכנית הרפרלים שלה, עבור חבילת תוכנות גוגל (פיקסה וכו), הצטרפות לתוכנית אדוורדס והצטרפות לתוכנית אדסנס. תוכניות משתלמות לכל הדעות, המאפשרות למקצוענים להכניס כמות לא מבוטלת של דולרים לכיסם (לדוגמא, אם הפנתי משתמש לפתיחת חשבון גוגל אדסנס פה, אני יכולה לקבל $250 בתנאים מסויימים אליהם לא ניכנס עכשיו והכי חשוב – לא על חשבון המצטרף). עם הזמן (ולאחרונה) הצטרפו תוכניות נוספות כמו הורדת FireFox תמורת דולר והפניית משתמשים חדשים לתוכנית גוגל צ’קאאוט (התשתית לתחרות חזיתית בPayPal).

הפעם, מדובר על הרחבה משמעותית של האופציה הזו. מכיוון שאנשי מקצוע רבים גילו את הפוטנציאל הטמון בתוכנית, מאפשרים מעתה בגוגל לעשות ‘רפרל’ לכל מפרסם גוגל אדוורדס שיחפוץ בכך, קרי – תחילת של תוכנית שותפים שתזעזע את רוב תוכניות השותפים שלאבא/אמא שלהם לא קוראים גוגל.

התוכנית מלווה בשיחרור איטי ומבוקר לשותפים והיא מתחדשת בתחומים הבאים:

  1. יותר מפרסמים – כמעט כל מפרסם בגוגל אדוורדס הופך להיות ‘לקוח’ פוטנציאלי של שותף/משתמש בתוכנית גוגל אדסנס – רפרלס. מצידם של המפרסמים, התשלום נקרא, CPA – Cost Per Action.
  2. אפשר לתחום את מודעות ה PPA על פי קטגוריה, מילות מפתח וגם מפרסמים/מודעות ספציפיות.
  3. גוגל מאפשרת לכם להגדיר למערכת הפירסום לבחור עבורכם את המודעות עם הביצועים הפוטנציאלים הטובים ביותר עבור אתרכם.
  4. אפשר ‘לקדם’ לחיצות – קרי, אין הגבלה על צורת ההצגה ועל ה’קריאה’ ללחוץ/להשתמש בפרסומות.

TheRaveN 2.0

No comments:

Post a Comment