Thursday, October 25, 2007

24.10.2007 – Google Analyst day, מנוע חיפוש מסקנות

אז אתמול הסתיים מרתון מטורף של הכנות שכולן כוונו ליום גדוש ומלא מידע ותובנות –Google Analyst day שהתקיים בהשתתפותם של קודקודי החברה. איך גוגל רואה את הרשת? האם רכישת אחוזים בודדים מרשת פייבוק על ידי מייקרוסופט משפיעה על הכוונות, יעדים ומטרות של חברת גוגל?

כנראה שלא…

במאמץ כנה ואמיתי להציג לעולם ולמשקיעים קיימים ופוטנציאלים, את היכולות, השוק והעתיד של גוגל, ערכה החברה יום מיוחד לאנליסטים (ה’מסורת’ החלה ב 2005) ובו מציגים ונואמים, בעלי תפקידים שונים ערכו מצגות מרשימות על המוצרים, האסטרטגיה וההישגים האדירים של גוגל מהמילים של העבר למוצרים של ההווה.

ג’ק מנזל (מנהל המוצר חיפוש אוניברסלי) סיפר אודות המנוע האוניברסלי, המאוחד, השאיפה הגדולה להציג מקום מרכזי ליציאה לדרך. אותו ‘מקום’ אמור לספק למחפשים כלי שמאנדקס את האתרים, מוצא את האתרים, מציג אותם בצורה נאותה ומשלב את תוצאותיהם לכדי תוצאות הגובלות במסקנות. כן, מנוע חיפוש מסקנות.

פול מקדונלדס דווקא בחר להדגיש את מה שגרם לרוב המפתחים/מיני-מפתחים* לפעור את פיהם מלאי הריר, המנוע והפלטפורמה שבה מציגה גוגל את מוצריה תישמר ‘פתוחה’, ניתנת לשינויי (סקריפטאבילית), אג’קסית ומותאמת DOM.

רמי ביטר (אח של אבי? הדיכאוני מטיילת בת ים??) סיפר והדגיש על הבן הטרי YouTubeשנחשב בעיני הקודקודים למקום שבו מחפשים, מוצאים וממליצים ‘חברתית’. נתון מרשים שנחשף על ידי ג’ונתן רוזנברג, מצביע על 8 שעות וידאו שמועלות ליוטיוב בכל דקה נתונה ביממה.

אמן גוביל חשף את שאיפות ארגון המידע הגיאוגרפי, או יותר נכון לארגן את המידע גיאוגרפית, בעזרת מפה בסיסית, חיפושים ותכני גולשים.

נחמד היה ללמוד:

- על כמויות, גדילה וסטטיסטיקות השרתים והמשתמשים ברשת העולמית ניתן היה ללמוד מנתוני InternetWorldStats.com אשר הצביעו על למעלה מאלף מאתיים משתמשים ברשת בסוף ספטמבר אלפיים ושבע לעומת חמישים מיליון ביולי תשעים ושבע. מ22.5 מיליון שרתי אירוח ב 1997, ‘גדלנו’ ביולי 2007 ל 489 מיליון שרתים, על פי ISC.

- על מבנה ראשוני של רשתות, לדוגמא ARPNET מ 1969 אשר חיברה בין מספר אוניברסטאות ומזכירה את הרשתות החברתיות של ימנו אשר התחילו כרשתות פנים-אקדמיות (פייסבוק? מי אמר פייסבוק?).

- על מה ש’מזיז’ את טכנולוגיות הרשת:

- הקצאת כתובות IP לכל מכשיר.

- IP להעברת תמסורות דיגיטליות.

- הליכים טבעיים וחופש הגולשים.

- ניידות תשדורות רדיו.

- מהירות המידע על גבי סיבים וכבלי תקשורת.

- רוחב פס: איזון והקצאות.

- על מה שגורמת הרשת לחברה האנושית (בהסתכלות סוציואקונומית):

- צרכני מידע הופכים ליצרני מידע (בלוגרים, סירטוני וידאו באתרי שיתוף וכד’).

- גישור חברתי.

- משחקים.

- מודלים עסקיים חדשים (איביי, אמזון, דל, גוגל, iTunes וכד’).

- על מה גוגל חושבת על העולם הנייד:

- בעולם 2.5 מיליארד ניידים והמספר עולה…

- המשתמשים מבצעים: שיחות טלפון, כתיבת טקסט, גלישה ברשת, משחקים, העברת כסף,

צפייה בוידאו ותמונות, חיפושים מקומיים והפעלה מרחוק של מכשירים תומכים.

- על העתיד המקוון והקרביים של גוגל:

- גוגל רואה את העתיד בדמותה של רשת חדשה, Interplanetary Internetבחסות נאס”א.

- לתת לגולש להתמקד במה הוא רוצה לעשות ולא באיזו אפליקציה הוא רוצה לעשות את זה.

- ‘לזוז’ ולא להפריע להתפתחות טבעית פנים ארגונית ואינטרנטית.

- לפתור בעיות גדולות למספרים גדולים של אנשים. לא בעיות גדולות למעט אנשים ולא בעיות

קטנות להרבה אנשים.

- בניגוד לחברות ניהול מסורתיות, בהן מעודדים את החלקים הנכשלים שיעמדו בשורה אחת עם

כל שאר המוצרים/שירותים/עובדים/מחלקות, בגוגל מאכילים את המוצלחים ומרעיבים את

הכושלים.

- לייצר מהר ולהשיק מוקדם: לתת לגולשים להחליט מה טוב, לייצר – על פי סרגיי ברין –

פיצ’רים בתמונה כללית ואינקרימנטלית בשירותי גוגל ולא לפתח אפליקציות מבודדות.

TheRaveN 2.0

* תרבות הפלפטפורמות וה’מיני-שפות פיתוח’, הפכו אנשים ‘תמימים’ ל’מיני מפתחים’. מבלי לדעת מילת שפת תכנות אחת, תוכלו להיכנס למגוון שירותי רשת שונים, לפתח שעון/לוח שנה ואפילו אתר שלם בקלות, בחינם ובשילוב מיטב הטכנולוגיה האג’קסית.

No comments:

Post a Comment