Sunday, November 4, 2007

הרשת החברתית של גוגל. פייסבוק לא חברה, פייסבוק לא משחקת?

העולם שנקרא ‘רשתות חברתיות’ (קרי, אותה קומונה/קהילה/פורום של פעם רק עם פיצ’רים דרושים/טרנדים /מיותרים אך מעוצבים יפה) משתנה. זה התחיל בסחף של מפתחים על גבי הפלטפורמה ה(יחסית) פתוחה של פייסבוק, זה המשיך עם הצהרות מבית לינקד-אין ומייספייס על פתיחות עתידית ועכשיו נחשפה האמת כולה: גוגל מציגה, כך משתלטים על שוק 2.0.

הרשת החברתית של גוגל היא בעצם כישלון ולא מדובר על ההשקה שנעשתה בשבוע שעבר. הרשת נקראת Orkut.com והיא נרכשה על ידי גוגל כבר לפני שנתיים פחות או יותר. הרשת זוכה להצלחה מוגבלת בארה”ב ומכאן התגית ‘כישלון’ שהוצמדה אליה. יחד עם זאת, היא מציעה ומבצעת דברים שאחרות לא יכולות ו/או רוצות ומההכרזה של השבוע שעבר על השכבה החברתית החדשה של גוגל, היא הופכת רלוונטית כמו כל שאר הרשתות הגדולות, כמעט.

OpenSocial הוא המוצר עליו הכריזה גוגל בשבוע שעבר. המוצר במילים הכי פשוטות* אומר ….רגע רגע…נתחיל מהמילים המורכבות טיפה יותר:

כשהבינו בתחום הרשתות החברתיות שהפלטפורמה הפתוחה של פייסבוק לפיתוח אפליקציות ‘מגניבות’ ו/או מועילות באמת, סוחפת אליה המונים, קרו שני דברים. החברות הרציניות בינהן גוגל, הלכו לפתח משהו טוב יותר/חכם יותר/מושלם יותר ומייקרוסופט הלכה פשוט לקנות (אם אפשר לקרוא לאחזו וחצי ‘לקנות̵ ;) את פייסבוק. תתחדשו!

גוגל כאמור, הציגה את השכבה שלוקחת את מייספייס (הרשת החברתית שנחשבת עדיין הגדולה ביותר לעומת אחוזי צמיחה מרשימים ועולים של פייסבוק), את Orkut, אתNetvibes (שהיא בעצם מתחרה בגוגל השירות iGoogle, קרי שירות עמודי בית מותאמים אישית שהופכים כולם למתחרים/שותפים, תלוי בהם, של גוגל מרגע השקת המוצר הנ”ל) ועוד רשתות רבות אחרות (כך מבטיחות השמועות ועובדות שונות מטעם גוגל) לכדי תלכיד פלטפורמיסטי אחיד, שידע להבין, לאנדקס, לקרוא ולהריץ אפליקציות ווביות שנבנו – איך לא – בשירות גוגל גאדג’טס.

לא לחינם עיצבה גוגל מחדש את גלריית הגאדג’טים במקביל להכרזות על אופן סושיאל…עכשיו רק נותר לראות/לקוות האם פייסבוק חברה, או שפייסבוק לא משחקת.

TheRaveN 2.0

*אם קפצתם לכוכבית, אז כבר מגיע לכם לדעת את המילים הפשוטות: זה אומר שכדאי מעכשיו לפתח בגוגל גאדג’טס כי זה יתאים לרוב הרשתות והפלטפורמות הנחשבות ואלו שבעתיד ירצו להחשיב את עצמן.

No comments:

Post a Comment