Sunday, December 30, 2007

קונסולידציה בשוק מנועי החיפוש – גוגל, מייקרוסופט ו-יאהו, אתם (כן) לבד!

שוק מנועי החיפוש עובר תהליך קונסולידציה – תהליך שבו יש פחות ידיים ויותר אנשים. יותר יצרנים ופחות מרווחים, אבל מרוויחים יותר. רק כדי לסבר את האוזן: בשנים האחרונות Media Whoiz רכשה את Text Link Ads, NetIQ רכשה את Web Position Gold וחברת aQuantive רכשה את GoToast. DoubleClick היא בעלת חברת מנועי חיפוש בשם Performics. השנה, מייקרוסופט רכשה אתaQuantive וגוגל את DoubleClick.

מלחמת הכלים המקוונים והשירותים של מנועי החיפוש

יותר חברות מתאגדות ויותר חברות נרכשות על ידי מנועי החיפוש עצמם. כלים רבים נעלמים מהרשת ומופיעים תחת מעטפת של מנועי חיפוש כגון:

- שירותים נלווים לניתוח וניטור תנועה באתר (כמו המוצר המשובח של גוגל- אנליטיקס, הכושל של YahooExplorer והנסיון המעניין של Live.com עם כאלף בעלי אתרים).

- חיסול כלים שיווקים חצי מחתרתיים (כמו כלים לאוטומציה של בידינג/מכרזים על רכישת מילות מפתח על ידי ניקוד איכות של גוגל אדוורדס ו/או כמו עדכון של פעם בכשלושה חודשים ל PageRank ו/או שינויים ידניים ש’מחסלים’ את שירותי צד שלישי שבודקים זאת).

- אלגוריתם לומד ששאיפתו היא להציף סמכויות ולזהות רמאויות.

סוכנויות פירסום לא מפורסמות

“אלקסה הוא מדד חשוב” / “אנחנו יכולים לקדם אתכם באלקסה” הם שני משפטים טיפוסיים של רמאים או במילים אחרות – רוב מוחלט של חברות הפירסום המקוונות. מדובר על חבורת זקנים שלא מעורה בעולם האמיתי ועדיין נשנענת על מדדים לא רלוונטים שקל למכור ללקוח העיוור. חלקן אף רכשו חברות SEO וניסו להטמיע בשיטותיהן מהלכים של אופטימיזציה, אך חוסר ההבנה הבסיסי והרצון להיות ראשון בכל מחיר (וגם במחיר של להיות במקום התישעים יום אחרי סיום הפרוייקט), גורמים לכך שאין להם סיכוי ממשי בעולם הקידום. עובדה.

לקדם עבור מנוע חיפוש ספציפי

כן, הגיעה השעה והרגע הנורא מכל. ככל שעובר הזמן ואין סטנדרטים בכל הנוגע לחלקי האתר השונים, כך משימת הקידום למנועים ספציפים הופכת קשה יותר.

בנושא מפות האתר, הגיעו מייקרוסופט, גוגל ויאהו (יחד עם מספר מנועים חצי-זניחים שחבל על הפיקסלים) להסכמה היסטורית וקבעו כיצד על מפת אתר סטנדרטית ומקובלת להיראות. הפורמט XML, האוטנטיקציה, שונה מול כל מנוע. אך פה זה נגמר והסטנדרטיזציה הלא קיימת מחייבת אותנו להכיר כל מנוע על בוריו, כל דרישה והישגיה, כל פגיעה ומחירה.

TheRaveN 2.0

חברות קידום אתרים

חיפוש עבודה

No comments:

Post a Comment