Wednesday, January 9, 2008

איך לכתוב ניוזלטר – מכתב עדכון ושמירת קשרי לקוחות איכותי, פוגע, קצר וקולע?

ניוזלטר, זה כבר לא סוד, הוא אחד מהכלים המעצבנים והיעילים ביותר לשמור על קשר עפ לקוחות, לתת להם הרגשה ייחודית, לסבן אותם במידע לא רלוונטי ברובו ו….רגע רגע רגע…זה לא צריך להיות ככה! איך עושים ניוזלטר טוב?

ניוזלטר מוצלח – הסוד לקשרי לקוחות מעודכנים

אחד מהדרכים למדידת הצלחתו של מכתב ניוזלטר, הנו מדד ה CTR המוכר למשתמשי תוכניות גוגל אדסנס וגוגל אדוורדס. מדד ה CTR קובע את אחוזי ההמרה, כמה קליקים/גישות נעשו לאתר/דף היעד, ממכתב הניזלטר ששלחתם. יחד עם זאת, חשיבותו של מדד ה Click Through, מושפע ומשפיע על הנושא, התחום וקהל היעד. פרמטרים משפיעים נוספים:

  1. תדירות התפוצה: בנושאים לא מעטים, יעדיפו הקוראים לקבל עדכונים דחופים ברמה היומית, כדי לקבל תשובות לשאלות מהותיות בתחום בוער. לעומתם, בתחומים פחות תזזיתיים, תהיה העדפה ברורה לעדכונים ‘שקטים’.
  2. רמת הפרסונליזציה: מערכות ניוזלטר מתקדמות מצליחות בקלות לערוך שינויים מינורים במכתבים המוניים, כדי להקנות להם ‘אופי’ אישי. בנושאים רבים, המגע ה’אנושי’ יביא לתוצאות משופרות באחוזי המרת הצופים לגולשים ו/או הגולשים למשתמשים/לקוחות/פונים.
  3. קישורים יוצאים: כמות, מיקום, צורת והדגשת/הצנעת לינקים יוצאים תהיה מכרעת על איכות וכמות הגולשים שיגיעו לדפי הנחיתה שלכם. שיקלו בכובד ראש לאן, כיצד ומאיפה אתם מפנים לאותם דפים.
  4. טיזינג: טיזינג זו כבר מזמן אומנות ולא מושג מעולם הפירסום/שיווק. מדובר על רמת העניים שאתם יכולים ליצור אצל הקוראים להקליק על הקישור שלכם. העניין כרוך כמובן בניתוח קהל היעד והכוונת סגמנטים מסויימים של תכנים וקישורים למיקסום הביצועים של מכתב העדכון שלכם.
  5. התוכן: אחרון אבל ראשון חביב, הוא כתמיד התוכן. האיכות, הכמות והייחודיות של התוכן תכריע את מידת העניין של הנחשפים למכתב הניוזלטר שלכם.

משתמשים בשירות/תוכנה למשלוח ניוזלטר? כדאי לשים לב…

- כיצד משוקלל מדד ה CTR שלכם? האם הוא כולל את כל הלחיצות הכפולות או רק ‘יוניקים’? משום מה, מערכות ניוזלטר תקועות בשנות התשעים בכל הקשור למדידת ה CTRוהן נוטות לחשב אחוזים כלליים וכפולים לתוך המדד.

- מדד ה CTR של ניוזלטרים שנשלחים B2B – מעסק לעסק, עומד בממוצע עולמי על 5 עד 15 אחוזי CTR. אם הביצועים שלכם פחותים מכך, כנראה שאינכם מספקים תוכן מעניין לקוראיכם. אפשרות נוספת היא שהתוכן כולו נמצא במכתב הניוזלטר ואים סיבה אמיתית להמשיך ולגלוש לדף הנחיתה שלכם.

- ניזולטרים שנשלחים לרשימות מפולחות על פי התנהגות ו/או רישום, אמורים להשיג אחוזי הקלקה של 15 עד 50 אחוז. אתם שם?

מה לא לעשות כאשר שולחים מכתב עדכון שבועי/חודשי

  1. נתחיל בשלב הראשוני – אל תציעו את הניזלטר שלכם ב’טעות’. דאגו להסבר מפורט אודות המכתב אליו הגולש נרשם, כך שיידע מה הוא עומד לקבל. הימנעו מהליך מסורבל או מורכב מדי ו/או לא מובן.
  2. אל תמעיטו בערכה של שורת הנושא – ה Subject של המכתב לא אמור רק לעבור מערכות ספאם, הוא צריך בעיקר לעניין את הגולשים לפתוח ולקבל את מה שרצו.
  3. אל ‘תקלעו’ לרשימות ספאם רבות – עצה טובה, יישום קשה עד בלתי אפשרי. מערכות ספאם רבות ומגוונות נפוצות כיום בעולם, כדי שלא להיות מסומנים כשולחי ‘ספאם’, עליכם לנהוג בכללים מקובלים בעולם הניוזלטרים – א. אל תשתמשו יותר מדי בפונטים ענקיים ובהדגשות חוזרות. ב. אל תסתירו טקסט/תמונות וכד’. ג. הקפידו על יחס טקסט-תמונה שווה ואך נוטה לטובת הטקסט. ד. אל תמלאו את המכתב במילות מפתח מיותרות.
  4. אל תזניחו את העיצוב – העיצוב של מכתב עדכון חשוב לא פחות מעיצובו של האתר/דף נחיתה שלכם. הקפידו על קו אחיד ונקי.
  5. אל תשכחו לקשר למיקום ומהמקום הנכון –ביחרו מקומות אסטרטגים שיובילו להשלמת מידע.

TheRaveN 2.0

1 comment:

  1. זוהי עבודה לא פשוטה לכתוב לרשימת הדיוור כדי שבכל פעם היא באמת תפתח את מה שאנחנו שולחים.

    ולכן, הטיפים שנתת פה הם נחוצים ביותר לאדם אשר רוצה לשמר את הרשימה שלו ולפתח אותה מבחינת לקוחות וקונים.

    תודה,
    שרון
    איך לעשות כסף

    ReplyDelete